לקראת עזיבה: ארצות הברית צפויה להסיג את כוחותיה מסוריה בעוד שבועות ספורים, כך אמר הלילה (שני) הגנרל האמריקאי ג'וזף ווטל, מפקד הכוחות האמריקאים במזרח התיכון, שציין גם כי התהליך תלוי בתנאים בשטח. ווטל הוסיף כי הוא מאמין שכמות הכוחות בעיראק תישאר כפי שהיא, ואמר: "אנחנו לא רוצים להשאיר אנשים שאנחנו לא צריכים".



בתוך כך, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כתב הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי בקרוב ארצות הברית "תשלוט ב-100 אחוזים מהטריטוריה של דאעש בסוריה". 

לפני שלושה ימים הודיע הפנטגון כי הוא מתכנן להוציא את כל הכוחות האמריקאים מסוריה עד סוף אפריל, כך לפי ה"וול סטריט ג'ורנל". נסיגת הכוחות צפויה להתרחש על אף שממשלו של הנשיא, דונלד טראמפ, עוד לא הוציא לפועל תכנית מסודרת להגנת הכורדים מפני התקפה על ידי הכוחות הטורקים בעת יציאתם. 



בחודש שעבר, לעומת זאת, דווח כי טראמפ החליט להאריך את הזמן המוקצב לנסיגתם המוחלטת של הכוחות מ-30 יום לארבעה חודשים. על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס" הדבר שגרם לטראמפ לשנות את דעתו באשר לפרק הזמן המוקצב לנסיגה הוא ביקור הפתע שערך שבוע לפני כן בעיראק. 



מומחים צבאיים מסרו אז כי על מנת לבצע נסיגה מסודרת ובטוחה הם זקוקים לפרק זמן של כ-120 יום, שהם כארבעה חודשים. הם ציינו כי יש להחליט איזה ציוד יועבר למקום אחר, ואיזה יישאר לשימוש בעלות הברית, וכן איזה מהציוד ייהרס כדי להשביתו ולמנוע את נפילתו בידי הסורים, הרוסים והאיראנים.