מותה של ילדה בת 7 בלילה שבין חמישי לשישי מסעיר את עיראק: הילדה, רהף מייסר, מתה כתוצאה מהתעללות ברוטלית ובלתי נתפסת שהעבירה אותה אמה החורגת, שכללה בין היתר שוקים חשמליים, מכות קשות בראש וכוויות. האם נעצרה. הפרשה החלה בשבוע שעבר, אז הובהלה רהף לבית החולים "א־סאדר" בבגדד, לאחר שאיבדה את הכרתה כתוצאה מההתעללות. היא הוגדרה במצב אנוש והועברה למחלקה לטיפול נמרץ. הרופאים נלחמו על חייה, אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותה.
 
על פי הפרסומים, האם החורגת היא זו שהעבירה את הילדה לבית החולים, בטענה שהיא סובלת מחום גבוה. אולם הרופאים שבדקו אותה גילו כי עברה התעללות קשה ביותר. "היא לא הגיבה לטיפולים", סיפר אחד הרופאים, "היא סבלה מפגיעות ראש ומשטף דם בגולגולת. בנוסף, התברר שהיא חושמלה בכמה מקומות בגופה".
 
תמונות של הילדה שהתפרסמו ברשתות החברתיות והראו כי היא סבלה מסימני התעללות קשים בכל חלקי גופה. ברחבי המדינה יצאו קריאות לבוא חשבון עם "החיה" האחראית להתעללות. גם שר הבריאות העיראקי עלאא א־דין אל־עלואן ביקר את הילדה המאושפזת, שכאמור מתה זמן קצר לאחר מכן.
 

דובר משרד הבריאות, סייף אל־באדר, אמר במסיבת עיתונאים שכינס ביום שישי כי "רהף מתה משטף דם בגולגולת כתוצאה ממכות קשות שקיבלה. מקרים של התעללות בילדים נפוצים לא רק בבגדד, אלא בכל עיראק. זה מה שמלמדים הדיווחים מבתי החולים". 
 
הדובר הוסיף כי "המשטרה מסתמכת על דוח רפואי שקבע כי מותה היה תוצאה של התעללות, שכן נמצאו סימני כוויות ופציעות. האישה שהביאה אותה לבית החולים נעצרה, ורהף הועברה מבית החולים לילדים לבית חולים הכללי כדי לנסות להציל את חייה – אך גופה הרך לא הצליח לשרוד". לדבריו, משרד הבריאות ממשיך לחקור את המקרה.
 
במשטרה מסרו כי "גופתה הועברה למכון לרפואה משפטית. לצערנו, התעללות בילדים נפוצה ברחבי המדינה. רק לאחרונה מת ילד בנסיבות דומות במחוז כורדיסטן, ומספר הילדים שנופלים קורבן להתעללות גבוה ממה שמדווח". 
סקירת עיתונות // הסכסוך החדש של הסעודים
סערה מהסהרה: המתיחות בין סעודיה למרוקו תפסה השבוע את מרב הכותרות בעיתוני העולם הערבי. האחרונה הודיעה על פרישתה מהקואליציה הערבית בתימן בעקבות כתבה ששודרה בערוץ "אל־ערביה", הממומן על ידי ריאד, ולפיה רבאט היא פולשת בסהרה המערבית.
 
העיתונים הסעודיים לא התייחסו למשבר, אך פרשנים ערבים העלו שוב את שמו של יורש העצר, מוחמד בן סלמאן, כאחראי העיקרי להסלמה בין שתי המדינות. הרקע למשבר הוא העמדה הניטרלית שנקטה מרוקו בשתי סוגיות - המצור על קטאר ורצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י בקונסוליה באיסטנבול.
 
באתר "פבראיר" המרוקאי תהו אם היחסים בין שתי המדינות "נכנסו למסלול קיפאון", והפרשן המדיני עבד א־סמד בלכביר כתב כי "היחסים בין מרוקו לסעודיה היסטוריים ושורשיים, אך לא יימשכו כמקודם". ב"ראי אל־יום" הלונדוני כתב חאלד ג'יוסי כי "המחלוקת המסלימה בין סעודיה למרוקו אינה רק 'עננה קרה', כפי שכינה אותה השגריר בריאד, ריאד אל־מנסורי, והעניינים לא ישובו למסלולם הטבעי. הסיבה המרכזית היא המחלוקת השקטה בין המלך מוחמד השישי לבין הנסיך מוחמד בן סלמאן, שסירב לבקר במרוקו בסיורו האחרון בעולם הערבי". הכותב הזהיר כי "ההסלמה בתקשורת הסעודית בעניין הסהרה היא פרובוקציה שתביא להסלמה מצד מרוקו נגד ההנהגה הסעודית".
 
אחמד בן חסן כתב באתר "אל־חליג'" הקטארי כי "סעודיה מוסיפה עוד מדינה לסדרת המשברים ביחסי החוץ שלה". בעיתון "אל־ערבי אל־ג'דיד" כתב חסן אל־אשרף כי "בעל ברית נוסף מתרחק מריאד, לאחר שכל הניסיונות הדיפלומטיים לא הצליחו להסתיר את המחלוקת המסלימה בשנתיים האחרונות". הכותב מתח ביקורת על "צוות העבודה של יורש העצר, שגרם לאיבוד מדינה שריאד ראתה בה בעלת ברית בטוחה". 
 
גם "אל־קודס אל־ערבי" הלונדוני מתח ביקורת על "הבכירים בריאד וחייליהם בתקשורת שלא חוסכים מאמץ כדי להפוך עננה חולפת לסערה חזקה. ההסלמה באה עם עליית כוכבו של יורש העצר בן סלמאן, וההתנגשות מראה שוב את הפזיזות הסעודית מול מדינה שהייתה קרובה אליה מאוד עד לאחרונה". לפי העיתון "אל־אחבאר" הלבנוני, לנסיגת מרוקו מהקואליציה בתימן אין השפעה על המבצע עצמו, והודגש כי "המשבר החל עם הכרזת רבאט על ניטרליות בסוגיית המשבר במפרץ, עמדה שריאד רואה בה התייצבות לצד קטאר".