חודשים המתנו ליריית הפתיחה של 2025. ציפינו, דמיינו, הפלגנו במוחנו למחוזות עתידניים של פורמט חדשני שטרם נראה כמותו, שיסחוף את הצופים לחוויית צפייה שונה מכל הריאליטי המתיש שמציף את המסך שלנו. אחרי כל הפרומואים המבטיחים, השמועות שנפוצו, הבילד אפ הטלוויזיוני שנבנה כבר שנתיים לתוצר הסופי, החשאיות שאפפה את הפורמט המסתורי שהגדילה לנו את הציפיות בהמתנה מורטת עצבים. 
ומה קיבלנו? פרק פתיחת העונה היה ארוך, קודר, מנוכר ומייגע. אך כמו בכל ריאליטי, בדיוק כמו האח הגדול, פרק פתיחת העונה המציג את תעודות הזהות של המתמודדים האנונימיים תמיד פחות מסקרן, פחות מושך והופך למיותר בעיני הצופים. אבל הפורמט על פניו, פרי עטם של יורם זק וארז טל, הוא גאוני ומבריק ועל זה אין מחלוקת. מדובר במשחק שמבוסס כולו על מטבע וירטואלי, רחוב שלם שנבנה במיוחד עבורו, דמויות וירטואליות של נותני שירות לצד דמותו של יורם זק שמופיעה בכל מקום ובכל רגע ומיליוני שקלים שהושקעו בתפאורה. 
 
נראה, כי זה רק עניין של זמן עד שהפורמט המבריק יימכר לעולם וישים אותנו חזק על המפה כמכתיבי תוכן. הרעיון שעומד מאחורי המשחק מרגיש לי כאילו נלקח מאחד הפרקים של הסדרה המצליחה של נטפליקס "מראה שחורה". ואילו ילדיי, שהביטו ברחוב המעוצב ובדמויות הרובוטיות שמתגוררות בעיר הרגישו שזה הועתק ממשחקי המחשב לילדים מיקמק או מוגובי. אלא, שפרק הפתיחה אמש עשה עוול גדול לפורמט החדשני, ולא בגלל הטעויות הקטנות כמו התאורה שהאירה בטעות על אישה אחרת בקהל שישבה לצד המועמדת הראשונה להיכנס לתוכנית, זאת בעיקר בגלל שהכל היה חשוך, קודר, מנוכר, רחוק מלהיות נוצץ כמו הכניסה המרשימה של דיירי האח הגדול.

זה התחיל בכוך מוחשך שנבנה במיוחד כמעבר לעיר בו יושבים הצופים והמתמודדים בעליבותם, לצד במה קטנה בה ניצבים ארז טל וקורין גדעון, שסחטו אותנו עד לעייפה במלא קשקשת מיותרת שהרגישה כמו מסטיק לעוס שטעמו נס לחו מזמן. אני מודה ומתוודה שאני מתכווצת בכיסא להעז לבקר פורמט שעמלו עליו בדם יזע ודמעות מיטב המוחות של היוצרים בישראל, אבל אי אפשר היה להתכחש לעובדה שהפרק הראשון של העונה לא איפשר לנו, הצופים, להתחבר. 
אז מה היה לנו אמש: 16 דיירים אנונימיים המייצגים חתכים שונים באוכלוסייה, לא מעט נשים יפות ומרשימות, וכרגיל, כמו בכל פורמט של זק, אף לא מתמודד אחד מושך שיספק את תאבונן של הצופות, שנכנסו כולם לתוכנית בצוותים של שניים שניים. אחד עם רקע של עושר כלכלי ואחר עם קשיים וכולם נכנסו עם תקציב זהה של 12,000 אלף שקלים. כבר על הפרק הראשון הודחו שמונה על ידי הקהל וארבעה ניצלו בזכות המתמודדים שצוותו להם. אותם הארבעה נכנסו כבר בהתחלה בחסד ולא בזכות כי לא עברו את רף ההצבעות של הצופים. תחושה מייסרת לכל הדעות שתוריד להם את הביטחון במשחק. 
הבטיחו לנו עיר שלמה, או לפחות רחוב גדול, ואני כבר ראיתי בדמיוני את רחוב אבן גבירול או שדרות רוטשילד הנוצצת. במקום זה, קיבלנו רחוב קטן, צר, חשוך ולא מואר שמתחיל ומיד נגמר. אבל המלון המפואר, הבר המושקע, הבנק, ראש העיר הטורדני וחנות הבגדים, בהחלט מספקים סחורה מרשימה. 
2025 ענה על מרבית הציפיות שלנו, למעט אלו שפחות. מקווה שקברניטי הזכיינית ישכילו להציג פחות את המנחים המנוסים אלא יותר את המתמודדים. אז אל תספידו כל כך מהר את הפורמט בגלל הפרק אמש, כי ברור לכולנו שהוא עומד לרתק אותנו ארבע פעמים בשבוע למסך. כי רק עכשיו המשחק מתחיל.