הנאמנות לנתניהו מתחילה להתערער? מפלגת הליכוד סוערת ברקע החשדות לזיוף תוצאות הפריימריז ואישור השריונים שביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדחקו אחורה ברשימה חברי כנסת מכהנים רבים, שחלקם העניקו עד כה תמיכה גורפת לנתניהו. אחד מהם הוא חבר הכנסת מיקי זוהר, שאמר היום (שני) ל"מעריב" בעקבות העתירה שהגיש לבית הדין של הליכוד במטרה לבטל את השריונים: "הייתי נאמן לביבי נתניהו לאורך כל הדרך אבל מסתבר שזה ממש לא השתלם".


לדבריו, "מנסים לפעול בניגוד לתקנון, זה שיא האבסורד. ברור לכולם שאין אפשרות לשריין אישה במקום ה-25 והמנגנון פועל כדי למצוא דרך כן לעשות זאת בניגוד מוחלט לתקנון שאושר כדין".

זוהר הוסיף כי הוא מתכוון להילחם כנגד השריונים גם אם ועדת הבחירות תדחה את טענותיו. "אנחנו לא נוותר עד שהאמת תצא לאור", אמר. "אם ועדת הבחירות תחליט בניגוד לתקנון, נעתור לבית הדין, המחוז והעליון, עד אשר הצדק ייעשה". 



נתניהו. התמיכה הבלתי מסויגת בו מתחילה להתערער? צילום: מרק ישראל סלם

 

בית הדין של הליכוד ידון היום בהרכב מורחב בעתירות של כמה וכמה חברי כנסת ומועמדים שנבחרו ברשימה לכנסת הבאה ודורשים לבטל את שלושת השריונים שאושרו לראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לשפר את מיקומם ברשימה.
מלבד זוהר, הגישו עתירות גם יו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן והח"כים יואב קיש ושרן השכל. עתירות נוספות הוגשו על ידי מיכל שיר, שגברה במחוז תל אביב על מומלצו של נתניהו דוד שרן, ועל ידי נציג יו"ש ברשימה, שבח שטרן.
כזכור, מצביעי הליכוד אישרו בשבוע שעבר לנתניהו שריונים במקומות ה־21, ה־28 וה־36, כך שמי שנבחר מתחת למקום ה־21 הידרדר למקום נמוך יותר ברשימה. בעקבות אישור השריונים הידרדרו קיש למקום ה־24, ביטן ל־25, מיקי זוהר ל־29 ומיכל שיר ל־31. ביטול השריונים ישפר מאוד את סיכוייהם להיבחר למקומות ריאליים לכנסת הבאה.