היום בצהריים פגישת משא ומתן גורלית בין האיחוד הלאומי לבין הבית היהודי: מי בראש?

ברקע החשש הגובר מאחוז החסימה, צוותי המשא ומתן של הבית היהודי והאיחוד הלאומי יפגשו היום (שני) בשעות הצהריים על מנת לנסות ולהגיע להסכמות על ריצה משותפת של שתי מפלגות הציונות הדתית. את הפגישה יזם גורם שלישי ששכנע את שני הצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן ללא תנאים מקדימים.
ל"מעריב און-ליין" נודע כי היום בבוקר התקבלה פנייה מצד הבית היהודי לאיחוד הלאומי לשוב לשולחן המשא ומתן, אך בצלאל סמוטריץ' סירב להיפגש לאחר שהובהר לו שהרב רפי פרץ מסרב בתוקף להנהגה משותפת והיא איננה עומדת על הפרק. בעקבות זאת, הודיע סמוטריץ' שאין טעם להיפגש. כעת הסכימו בבית היהודי לנהל משא ומתן ללא תנאים מוקדמים, ושאלת ההנהגה המשותפת פתוחה למשא ומתן. 

בבית היהודי הציעו לאחרונה כי הרב רפי פרץ יהיה יו"ר המפלגה עם כל הסמכויות, אולם סמוטריץ' יקבל תיק שווה בחשיבותו לתיק של פרץ. בבית היהודי אף הציעו כי התפקיד השלישי בחשיבותו יילך לאיחוד הלאומי, ולסמוטריץ' תינתן זכות שווה בחתימה על המשא ומתן הקואליציוני. אולם סמוטריץ' סירב ועמד על דרישתו להנהגה משותפת של הרשימה.

כזכור, לפני יומיים פורסם כי בוטלה פגישה שנקבעה בין המפלגות, וכי המגעים לאיחוד ביניהן הגיעו למבוי סתום. עוד דווח, כי בבית היהודי מתכוננים לריצה באופן עצמאי בבחירות שייערכו ב-9 לאפריל. 
 
הפיצוץ בין הצדדים אירע למרות שעד לא מזמן היה נראה כאילו המפלגות הגיעו להסכמות בנוגע לריצה משותפת בהנהגה משותפת של יו"ר הבית היהודי הרב הצבאי הראשי לשעבר רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ'. השניים אף הגיעו להסכמות על הנהגה משותפת, כתבו טיוטת הסכם, ואף הצטלמו לוחצים ידיים. עם זאת, למעריב נודע כי חצי שעה לאחר צאת שבת פרץ התקשר אל סמוטריץ' ואמר לו: "התייעצתי עם משפחתי, אני לא יכול להסכים להנהגה משותפת, אני אהיה מס' 1 ואתה תהיה מס' 2 על כל המשתמע מכך. הבית היהודי חייבת להיות ספינת הדגל".

במקביל לכך, בסקר שפורסם לפני יומיים בחדשות 12 עולה כי ללא איחוד, אף אחת ממפלגות הימין הקיצוני לא עוברות את אחוז החסימה, מה שיכול לעלות לימין באובדן של קולות רבים מאוד. באותו הסקר גם מפלגותיהן של אורלי לוי-אבקסיס, גשר, ושל ציפי לבני, התנועה, לא עוברות את אחוז החסימה.