בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שני) ב-10 ימים את מעצרו של המחבל ערפאת ארפאעיה, שרצח את הצעירה אורי אנסבכר ז"ל, תושבת תקוע, בעין יעל בירושלים ביום חמישי האחרון. הארכת המעצר של המחבל התקיימה בדלתיים סגורות כאשר המשטרה והשב"כ מייחסים לו רצח על בסיס טרור וביצוע עבירת מין חמורה.

כזכור, המחבל הפלסטיני בן ה־29 החשוד ברצח אנסבכר, שחזר אתמול לפנות בוקר מול מצלמות חוקרי השב"כ את המעשה וטען שאיש לא סייע לו. השחזור הגיע בהמשך להודאה שמסר ארפאעיה ולדגימות הדנ"א שנלקחו מגופה של אנסבכר בת ה־19, אשר נמצאו זהות לדגימות הקיימות במאגר המשטרתי מעבירות קודמות שביצע. 
אמש הודיע השב"כ רשמית כי המניע של ארפאעיה לביצוע המעשה הוא לאומני. בלילה שבין מוצאי שבת ליום ראשון כבר הגיעו כוחות של צה"ל אל ביתו של ארפאעיה בחברון ומיפו את הבית לקראת הריסתו. גופתה של אנסבכר נמצאה ביום חמישי האחרון בעין יעל בירושלים ועליה סימני אלימות קשים. פחות מיממה לאחר מכן איתרו כוחות הביטחון את החשוד במבנה סמוך למסגד ברמאללה, לכדו אותו והובילו אותו למעצר. כאמור, החוקרים הצליחו לאתר בזירת הרצח ועל גופת הצעירה ראיות הקושרות את ארפאעיה לרצח.

צילום: מרק ישראל סלם


צילום: מרק ישראל סלם

 

נעמה כהן, דודתה של אורי, אמרה: "אני רוצה להודות לכל עם ישראל על החיבוק הגדול והחם שאנחנו מקבלים מכולם. אורי הייתה ילדה שהפיצה אור בעולם. ילדה של אהבה. היא אהבה את כולם. רצתה לאהוב את האדם ואת האדמה. רצתה לאהוב יותר. עבדה על עצמה כדי לגדול ולשפר. הייתה לה נפש מיוחדת וגדולה שחדרה לכל אדם. היינו מאוד קשורות מהרגע שהיא נולדה. למדתי ממנה המון. היא אהבה את הטבע, הייתה יוצאת ומטיילת המון. היא רצתה רק לגעת, לראות, ללכת. בכל פעם שנפגשנו הייתה נותנת חיבוק. דיברנו על העתיד, והיא התחילה לחשוב מה לעשות הלאה, רצתה ללמוד. ברגע שהיא לא חזרה ולא ענתה לטלפון, התחלנו לחשוד שמשהו קרה לה".
 
מאז הרצח נשמעו קריאות להטיל עונש מוות על הרוצח, וכן להפעיל את חוק קיזוז משכורות המחבלים ולמנוע את העברת הכסף לרשות הפלסטינית. בישיבת הממשלה אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "עד סוף השבוע תושלם עבודת המטה הדרושה למימוש חוק קיזוז משכורות מחבלים. ביום ראשון הבא אכנס את הקבינט ונעביר את ההחלטה לקיזוז הכספים".

אורי אנסבכר ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

 
שר החינוך נפתלי בנט אמר: "חשוב לקיים הבטחה זו כבר ביום ראשון הבא. החוק עבר בקיץ האחרון ויכול היה לפעול כבר למעלה מחודש. השרה שקד ואני נעניק לראש הממשלה גיבוי מלא אל מול הלחצים הכבדים של הרשות הפלסטינית. הרוצח המתועב של אורי אנסבכר יתחיל לקבל כבר בימים הקרובים קצבת טרור של 12 עד 20 אלף שקל בחודש לכל חייו, אלא אם ישראל תפעל".
 
 אמש הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו לניחום אבלים בבית משפחתה של אורי אנסבכר. נתניהו אמר למשפחה הכואבת: “מחקירת השב”כ עולה שהמניע היה לאומני. זה לא מפתיע, אבל חשוב שתדעו את זה באופן רשמי. בדקו את זה בצורה יסודית, אף על פי שזה היה מובן מאליו”.