חבר מועצת העיר חיפה, רג'א זעאתרה, מסתבך פעם נוספת. בראיון לערוץ הטלוויזיה הלבנוני אל מיאדין, הידוע כערוץ שמקורב לחיזבאללה, אמר זעאתרה כי "ישראל והכוחות האימפריאליסטים, כולל התנועה הציונית, הם אויבי העמים. ישראל מדינה תוקפנית ועושה דיכוי לעם הפלסטיני". זעאתרה התראיין לטלוויזיה הלבנונית כשברקע תמונתו של המהפכן הקומוניסטי צ'ה גווארה.



בראיון לרדיו צפון, התייחס זעאתרה לאמירותיו המקוממות, טען כי התכוון למדיניות הממשלה ולא לישראל עצמה ואמר כי "הדברים נאמרו בהקשר שנועד להסביר למה פתאום ישראל כל כך בעד עמדתה של ארצות הברית ומכירה באופוזיציה כביכול בוונצואלה. אמרתי שזה לא פלא שהמצב הוא כך, שהעמדה של ישראל כזו, כי ישראל נמצאת בברית עם כוחות אימפריאליסטים".

אבל ישראל והציונות הם אויבי העמים? 

"אני לא אמרתי שישראל היא אויבת העמים".


זה התרגום המדויק.
"זה לא התרגום המדויק, אני מוכן ללכת על זה לבית משפט. אבל זה לא עניין של תרגום, זה עניין של עמדה, וזו עמדה שאני מתעקש עליה. כוחות האימפריאליזם בהנהגת ארה"ב, עם כוחות הריאקציה באזור, כולל ממשלת ישראל והממשלות של המדינות הערביות המפרץ... אני לא אמרתי שישראל היא אויבת העמים, אבל המדיניות של הממשלה - כן". 
"נשבעתי אמונים למדינת ישראל, לא למדיניות של ממשלת נתניהו", טען זעאתרה. כשנשאל מדוע נשבע אמונים למדינה, ענה כי הוא "מבחין בין זה שיש כאן ועם ומדינה לבין ממשלה שיש לה מדיניות שמותר לי לקבול עליה". לדבריו, "אני לא מסית נגד מדינת ישראל. דיברתי נגד מדיניות הממשלה, ואני עומד על זה - למה לישראל להתערב בהפיכה בוונצואלה? מה יוצא לה מזה?".
 
שר הכלכלה, אלי כהן, עלה לשידור והתייחס גם הוא לדברים. "הערוץ שהתראיין אליו רג'א זעאתרה שייך לחיזבאללה. חוק המאבק בטרור מ-2016 קובע שכל הזדהות או תמיכה בארגון טרור דינה שלוש שנות מאסר. לכן, על רקע הדברים שהוא אמר שמה, גם ללא קשר להיותו חבר מועצת העיר, אני מתכוון לפנות ליועץ המשפטי לממשלה שיפתח בחקירה".

 

"מקומו של רג'א זעאתרה הוא לא במועצת העיר, אלא בכלא יחד עם חברו באסל גטאס", הוסיף כהן. "אני מתכוון לפנות בנושא הזה גם לשר הפנים כדי לבטל את חברותו במועצת העיר. אני חושב שהבחור הזה התבלבל, הוא חי במדינת ישראל והוא אזרח ישראלי, ואם הוא כל כך רוצה הוא יכול ללכת לגור בלבנון. אף אחד לא מונע את זה ממנו. הוא מביע בצורה ברורה ונחרצת תמיכה והזדהות בנושא הזה בעמדות של החמאס".

כזכור, זעאתרה, יו"ר חד"ש בעיר חיפה, היה אמור להתמנות לתפקיד סגן ראש עיריית חיפה, אולם נאלץ לוותר עליו ולהעניקו למקום 2 ברשימת חד"ש בעקבות התבטאויות שנויות במחלוקת מעברו. בין היתר, הואשם זעאתרה בתמיכה בחיזבאללה, בטרור ובחרם על ישראל, ושר הפנים אריה דרעי אף שקל להתערב על מנת לסכל את מינויו.