אף אחד לא מצליח להעביר יום שלם בלי להיחשף לסרטון וידיאו פרסומי אחד לפחות ברשתות החברתיות, אבל איפה אנחנו רואים אותם יותר? פלטפורמת התוכן Promo.com ערכה סקר צרכנים כדי להבין כיצד אתם מעדיפים לצפות בתכני ווידאו שיווקים במדיה החברתית.
תכני וידאו שיווקים הפכו להיות כלי פרסומי משמעותי עבור כל סוגי העסקים. מחנויות שכונתיות קטנות ועד תאגידי ענק, כל השחקנים בשוק מבינים שזירת הווידאו במדיה החברתית היא הכרחית וחשובה. חברת Promo.com, סטארט אפ ישראלי שבנה פלטפורמה ליצירת תוכן ויזואלי לעסקים ומפרסמים, לקחה על עצמה להביא את המסקנות המפתיעות והמסקרנות.
ע"פ תוצאות הסקר, כמעט מחצית מהנשאלים (47%) מעידים כי את עיקר הצפייה בתוכן וידאו שיווקי הם עושים בפייסבוק, לעומת 41% אחרים שמעידים שהערוץ העיקרי בו הם צופים בווידאו הוא יוטיוב. בנוסף, 71% מהצרכנים אמרו שהם מוצאים את מודעות הוידאו הממומנות בפייסבוק, רלוונטיות עבורם. המשמעות של הנתון הזה בהיבט הפרסומי, היא עלייה בחשיבות הדיוק בקהל היעד אליו מאפשרת פייסבוק לכוון תוכן ממומן, ובעלייה בציפיות הצרכנים לראות יותר תוכן אישי ורלוונטי להם.

החברה העמיקה את הסקר גם לשאלות שנוגעות להרגלי צריכת וידאו. "התובנות שגילינו בעלות ערך רב לבעלי עסקים קטנים וסוכנויות פרסום אשר מעוניינות למקסם את ההשפעה של מאמצי השיווק הדיגיטלי שלהם", אומר תום מור, מנכ"ל Promo.com. "ככל שמשווקים יבינו טוב יותר את ההעדפות של הלקוחות שלהם, כך הם יוכלו לבנות ולכוון טוב יותר את הקמפיינים והתכנים שהם מפרסמים ברשת". 
הסקר העלה עוד מספר ממצאים נוספים מעניינים, ביניהם, למשל: 44% מהמשיבים צופים ביותר מחמישה סרטונים ביום, ו-16% צופים ביותר מ-10 סרטונים ביום. 56% מהמשתתפים בסקר סיפרו כי הם מבלים יותר זמן בפייסבוק מאשר בכל פלטפורמה אחרת. 60% טענו שהם מבקרים באופן תכוף יחסית בדף הפייסבוק של המפרסם אחרי צפייה בסרטון מטעמו, כש-70% אמרו שהם מבקרים באתר האינטרנט של המפרסם לעיתים תכופות.
"כספק תוכן וידאו מוביל לעסקים אנחנו מבינים את החשיבות שיש למידע עבור בעלי עסקים ומפרסמים", אומרת הילה שיטרית נסים, סמנכ"ל תקשורת בפרומו. "עם העלייה בקצב הייצור ובכמויות הווידאו הנצפה ברשת, המטרה העיקרית שלנו בסקר הזה היא לעזור לבעלי עסקים להבין כיצד צרכנים צורכים ומושפעים מתוכן הווידאו השיווקי שלהם, ומה הם יכולים לעשות כדי להשיג תוצאות טובות יותר מהאינטראקציה עם הצופים".
חברת 'פרומו', מעסיקה כ-50 עובדים במשרדים בתל אביב, ניו יורק וורשה ונמנית על שותפי השיווק הרשמיים של פייסבוק ואינסטגרם. החברה מאפשרת לבעלי עסקים ומפרסמים לייצר סרטוני וידאו בקלות ובמהירות. ללקוחות החברה גישה למעל 14 מיליון סרטוני וידאו וקטעי מוזיקה ערוכים, ללא חשש מהפרת זכויות יוצרים, וגישה גם לכלי עריכה פשוט וידידותי להוספת מסר, מיתוג ולוגו.