ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שני) בירושלים עם מובילי דעה בפלג הציונות הדתית והתייחס למפלגות הבית היהודי, עוצמה לישראל, אלי ישי והאיחוד הלאומי במערכת הבחירות הקרובה, ומסר לנוכחים בחדר מסר חד: "חייבים להתאחד על מנת להציל 6-7 מנדטים לגוש הימין. אסור לאבד את הקולות האלה". 

נתניהו לא פסח גם על יריבו הפוליטי, יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ והבטיח: "לא אקים איתו ממשלה". "אני ארכיב קודם כל את הקואליציה הזאת - ממשלת ליכוד לאומית, ממשלת ימין" הוסיף ראש הממשלה.

עוד אמר נתניהו כי: "בסוף זה או ממשלת שמאל או ממשלת ימין. הפיצול בימין יביא בהכרח להפסד בבחירות. לכן אני פונה אליכם ולכן אני מקיים שיחות טלפון ופגישות עם כל ראשי המפלגות הללו כדי להתאחד ולהתחבר. אף אחד מהם לא עובר את אחוז החסימה, חיבור ביניהם יביא 6-7 מנדטים לפחות. חיבור של אחד מהם עם הליכוד לא מוסיף מנדטים בסקרים שלנו ולכן זה לא משיג את המטרה".

כזכור, המשבר בגוש הציונות הדתית החל עוד בפרישתם של בנט ושקד ממפלגת הבית היהודי והקמת מפלגת "הימין החדש". המגעים בין יו"ר הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' התפוצצו ולא הגיעו להסכמות רחבות. בנוסף, מפלגות של אלי ישי ואיתמר בן גביר, העומד בראש "עוצמה יהודית" גונבת עוד קולות לגוש הימין.
 
בתוך כך, התבטאות נוספת, הפעם מכיוונו של יושב ראש מפלגת ש"ס, השר אריה דרעי, שאמר לרדיו קול חי: "החלטתי להיאבק משפטית בוועדת הבחירות כדי שיאשרו לנו את הפתק של ש"ס עם שמו של ראש הממשלה נתניהו".