ישראל תקפה באזור קונייטרה הסמוכה לגבול עם סוריה, כך דווח הערב (שני) בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא. על פי הדיווח, טנק ישראלי ירה שלושה פגזים לעבר אחד המוצבים בג׳באטא ובית החולים ההרוס בקונייטרה.



הדיווח מגיע על רקע הפגישה הצפויה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעוד עשרה ימים במוסקבה. השניים צפויים לדון בנוכחות האיראנית בסוריה ובתקיפות הישראליות במדינה השכנה מצפון, אליהן הקרמלין מתנגד. סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, אמר היום כי התקיפות הישראליות בסוריה הן "לא מוצדקות ולא לגיטימיות", אך הבהיר כי ביטחונה של ישראל עומד בראש סדר העדיפויות של רוסיה. 

התקיפה האחרונה בסוריה המיוחסת לישראל היתה בינואר, כשמטוסי קרב ישראלים תקפו מטרות באזור דמשק. בעקבות זאת ביצע כוח קודס של משמרות המהפכה ירי של טיל לעבר החרמון וישראל הגיבה בתקיפה משלה נגד הכוח האיראני, שגרם, על פי דיווחים רוסים, למותם של ארבעה חיילים סורים. דיווח אחר הגדיל את מספר ההרוגים ל-11. 

ימים ספורים לאחר מכן, נפתחה אש לעבר חיילי צה״ל שפעלו במובלעת סמוך לגדר הגבול עם סוריה. הלוחמים הגיבו בירי. לא היו נפגעים בתקרית. בתוך כך, הבוקר הותר לפרסום כי על רקע המתיחות בתקופה האחרונה בדרום ובצפון, מערכת כיפת ברזל נפרסה בימים האחרונים בגוש דן.