ח"כ איציק שמולי, שהגיע למקום הראשון בבחירות המקדימות של העבודה, אמר היום (שלישי) ב-103FM כי למפלגה "אין פריבילגיה" לומר שאין ימין ושמאל, וכי במפלגת חוסן לישראל יושבים אנשים שתומכים בהוספת "מיליון מתנחלים" ביהודה ושומרון. בראיון לתוכניתה של אילה חסון, אמר שמולי כי הוא מקווה להחזיר את המומנטום למפלגה בעקבות הפריימריז והוסיף כי לא ידוע לו על כוונת ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לשוב אליה. 

"חובת ההוכחה עלינו. אני מאמין שהפריימריז יהוו נקודת מפנה וייקחו אותנו קדימה", אמר ח"כ שמולי. "אתמול ראינו עשרות חברי וחברות מפלגת העבודה שיצאו לתורים גם בעומסים והיה להם חשוב לבחור את הנבחרת הטובה ביותר בימים בהם מספידים את המפלגה. עשרות אלפי אנשים מכל רחבי הארץ מהגליל העליון והגולן ועד אילת הצביעו ובחרו צעירים לקדמת הבמה".
 
שמולי התייחס לכך שח"כ איתן כבל לא נכנס לעשירייה בעקבות העימות הפומבי בינו לבין היו"ר אבי גבאי. "בסופו של דבר איתן הוא בשר מבשרה של המפלגה, הוא חבר ותיק ומוערך", אמר. "גם אם לא תמיד הסכמתי עם האופן בו הוא שם את הדברים על השולחן בשבועות האחרונים, אני אף פעם לא הטלתי ספק מכך שבאמת אכפת לו. הוא חבר במפלגה למעלה מ-30 שנה וצר לי עליו. אני מקווה שנצליח להחזיר את המומנטום של המפלגה וגם לאיתן יהיה מקום. יש לנו תשעה ימים עד להגשת הרשימות ועלינו לחשוב מה לעשות כדי לייצר את הקונטרה לנתניהו".

 


כשנשאל האם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק עשוי לחזק את המפלגה, אמר שמולי: "יש הרבה מאוד אנשים טובים ושמות שאפשר לחשוב עליהם. ברק בהחלט מתאים וראוי אך אנחנו עדיין לא במקום הזה. הוא עוד לא אמר שהוא רוצה לבוא בכלל. יש עוד הרבה אנשים אחרים טובים, אנשי ביטחון לשעבר, אנשי חברה וכלכלה. לא חסר". הוא שלל את דחיקת השריונים לתחתית הרשימה: "אני לא חושב שזה יקרה. אני לא חושב שאנשים היו רוצים לקחת שריון שכזה".
יו"ר סיעת העבודה אמר כי אינו מודע לדיווח לפיו חברים בה מתכננים לעשות חיבור עם מרצ מאחורי גבו של גבאי. "לא מכיר דבר כזה ולא הייתי שותף לזה. אולי מדובר בשיחות פרטיות של ח"כים עם גורמים במרצ", אמר. "אני חושב שיש יתרון לכך שיש שתי תנועות אך אני לא פוסל כלום על הסף. השאלה הפרקטית היא האם החיבור יוצר שלם שגדול מסך חלקיו ומגדיל את הגוש. אם אין שינוי בתמונת הגושים אין טעם לעשות את זה. יש שחושבים שחיבור כזה ידחק כוחות שנמצאים מרכזה וימין מאתנו החוצה. לא ראיתי לזה ביטוי בסקרים".

אהוד ברק. צילום: פלאש 90
אהוד ברק. צילום: פלאש 90


"רוצים להוסיף מיליון מתנחלים"
 
שמולי אמר כי יו"ר חוסן לישראל בני גנץ יושב במפלגה עם אנשי ימין שתומכים בהוספת "מיליון מתנחלים" ביהודה ושומרון. "הוא אדם מצוין שנכנס למערכת הפוליטית. דווקא כשישראל נמצאת על סף הכרעות גורליות אני חושב שאין פריבילגיה לומר שאין וימין ואין שמאל", אמר. "אפשר לומר את המילה 'שלום' אלף פעם אך יושבים במפלגה שלו אנשים שהם בעד תוספת של מיליון מתנחלים ביהודה ושומרון. אני חושב שחסרה גם האמירה להיות חלק מהכוח שמחליף את נתניהו ולא להצטרף לממשלתו, בלי קשר לעניין כתבי האישום נגדו. זה משהו שצריך להסיר מהשולחן ואלו דברים שחסרים במפלגתו של בני גנץ".
 
מוביל המחאה החברתית מ-2011 הודה לתומכיו בפריימריז. "אין תחליף לאותנטיות. אלפי אנשים הצביעו לי. אלפי גמלאים הגיעו בכיסאות גלגלים להצביע, אלפי אנשים שניתקו אותם מזרם המים, זוגות הורים שהצלחתי להכניס לילדים שלהם תרופה לסל התרופות. האותנטיות הזו עוברת. צריך לשים את האמת על השולחן", אמר.
 
"ננסה הכל כדי להעמיד את המפלגה על הרגליים יחד עם החברים האחרים ולייצר גוש אלטרנטיבי של 61. צריך להפנות אנרגיה החוצה ולא פנימה. אני תומך ביו"ר ואעשה הכל כדי שזה יצליח", סיכם ח"כ שמולי.