כשחושבים על נושא השכרת רכב האסוציאציה הראשונה שעולה לראש היא טיול. טיולים נמשכים זמן קצוב וקצר יחסית: מספר ימים או שבועות. לפעמים מתעורר הצורך לשכור רכב לתקופה קצובה אבל ארוכה הרבה יותר, למשל לשנה. ליסינג אינו פתרון טוב למקרים אלו כיוון שמשך הזמן המוגדר בו עומד על 3-5 שנים, מה עושים? האם חובה לוותר על נוחות רכב פרטי? להוציא סכומים גבוהים בהשכרת רכב לתקופות קצרות? מה היתרונות בהשכרת רכב לטווח ארוך?

השכרת רכב לטווח ארוך – המחיר
ניתן לשכור רכב לתקופות ארוכות במחירים משתלמים במיוחד. מחירי השכרת רכב לתקופות קצרות אינם דומים לאלו הניתנים להשכרה לתקופות ארוכות. כאשר ניתן להתחייב לתקופה ארוכה של מספר חודשים עד שנה מראש, מחירי השכרת רכב צונחים. השכרת רכב לטווח ארוך תתאים כאשר לוקחים שנת שבתון ורוצים לנצל אותה עד תומה, כאשר דואגים לעובד שבא מחו"ל לפרויקט לתקופה של שלושה חודשים או בן משפחה שחי בחו"ל ומגיע לביקור ממושך של חודשיים בארץ. השכרה כזאת תתאים גם אם אין לכם את התקציב שמאפשר רכישת רכב, או אפילו אם אתם ממתינים לרכישה לדגם חדש שיצא וזקוקים בינתיים לרכב נוח להתניידות עד לרכישה המיוחלת. 

כמו ליסינג תפעולי – אבל לתקופה קצרה יותר
החזקת רכב פרטי היא יקרה וכוללת לא מעט כאב ראש. בין ירידת ערך, טיפולים במוסך, מעבר טסט, התעסקות עם הביטוח ועוד – העסק הופך להיות לא כדאי כלכלית, במיוחד כאשר מדובר בעירוניים עם גישה נוחה לתחבורה ציבורית ובמיוחד לכאלו העובדים מהבית. מה קורה אם אדם כזה מקבל לביצוע פרויקט שידרוש ממנו נסיעות ארוכות כחצי השנה הקרובה? רכישת רכב היא פתרון מסורבל בגלל כל כאב הראש הנלווה, ליסינג תפעולי נותן פתרון לתקופות של 3-5 שנים. השכרת רכב לטווח ארוך נותנת בדיוק את הפתרון האידיאלי: כאב הראש הוא של חברת ההשכרה, הנוחות והדלק – על המשכיר.
איך בוחרים רכב להשכרה לטווח ארוך?
בדיוק כמו שבוחרים רכב לרכישה או לליסינג. מצד אחד יש לשקול את הצרכים ומהצד השני את העלויות. רמות המחירים להשכרת רכב לטווח ארוך תלויות בסוג הרכב ובמשך תקופת ההשכרה. כשהמטרה היא נוחות עירונית, בחרו ברכב קטן, זריז וחסכוני. אם המטרה היא להרשים, בחרו ברכב מנהלים יוקרתי. אם יש לכם משפחה גדולה – לכו על ואן.