אראל סגל ועורך התוכנית, איתמר פליישמן, עוקבים בחודשים האחרונים אחרי יומניו של שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, והפגישות שהוא קיים בזמן שהיה חלק מהמשרד. עמותת "לביא", שביקשה את המסמכים ממשרד האוצר, נענתה השבוע כי הם פשוט נעלמו. 

פליישמן: "בנובמבר 2018 עו"ד איציק בם מגיש טעם ארגון לביא בקשה לקבל את יומני יאיר לפיד מתקופתו כשר האוצר על מנת לדעת מתי נפגש עם נוני מוזס וארנון מילצ'ן אחרי שאילה חסון פרסמה שהיו פגישות בדירת מסתור. לפיד הקפיד לפרסם את היומנים שלו באופן וולונטרי אך מסתבר שהם הושחרו. מנובמבר יש התנהלות במשרד האוצר אם לתת או לא לתת את היומנים ופנו ללפיד לקבל את חוות דעתו. לפני שבועיים משרד האוצר כתבו לי בתגובה בנושא שקיבלו את חוות דעתו של לפיד וכבר שוקלים מה לעשות". 
"היום (ג') אנשי משרד האוצר שלחו מכתב לארגון לביא בה נכתב שהיומנים לא נמצאים. 'בהמשך למכתבנו, בהתייחס לבקשתכם לעניין מידע אודות פגישותיו של מר יאיר לפיד עם מר ארנון מוזס נבקש להודיעכם כי המידע המבוקש איננו מצוי ברשותנו'. בכך אומר משרד האוצר שהמכתבים ובקשות אינם רלוונטיות כי היומנים לא נמצאים אצלכם.  

עד היום משרד האוצר לא טען את הטענה הזאת. משרד האוצר במשך חודשים טען שהיומנים בידיו וצריך לבקש את חוות דעתו מיאיר לפיד. היום פתאום אין יומנים? מדובר פה בכל הפחות בשינוי גרסה תמוהה או בשקר גס. 

שר בממשלה מנהל את היומן שלו בתוכנת OUTLOOK שנמצאת אצלו במשרד ששמור במערך המחשוב של המשרד. זה לא דבר ששר יכול לקחת אותו. ארגון לביא פנה לקבל את היומנים הלא מושחרים עם שמותיהם של מילצ'ן ומוזס. משרד האוצר אחרי חצי שנה אומר להם שיומנים נעלמו. זה חשוב כי לשמות של מילצ'ן ומוזס יש משמעות פלילית ומשמעותית על חקירות נתניהו והתנהלותו של יאיר לפיד".
סג"ל: "טוענים שאנחנו מבלבלים את המוח על אכיפה בררנית. מה אנחנו אמורים להגיש על הדבר הזה?"
פליישמן: "אם יש מישהו שיש לו איתך ניגוד עניינים איתך, הצהרת עליו והשחרת את הפגישות איתו זה קצת בעייתי. בייחוד שהמשטרה טוענת שלפיד הוא עד מפתח בתיק נגד ראש הממשלה".
לוינסון: " אני תוהה מתי יצאו החומרים וניחשף לעדותו של לפיד. תהיה כאן חגיגה גדולה".
אשכנזי בחוץ, ראייה לטווח ארוך של לפיד
סג"ל: "בואו נדבר על הבחירות. אתמול דווח שגבי אשכנזי לא יצטרף למערכת הפוליטית ואני דווקא רוצה להחמיא ליאיר לפיד שהחזיק מעמד. אני בכלל לא משוכנע שהמפלגה שלו לא תהיה גדולה יותר מזו של גנץ. מפלגת העבודה לא אמרה את סוף דבריה, הרשימה של גנץ נראית כאילו כל תותח מכוון למקום אחר בעוד שלפיד יש דרייב מטורף וממלא אולמות. יש עתיד היא מפלגה אמיתית".
פליישמן: "יאיר הוכיח שהוא מוכן לוותר על רווחים פוטנציאלים בתווך הקצר למען הרווחים בתווך הארוך. גם אני התרשמתי".
לוינסון: "לגנץ יש פוטנציאל להצליח מאוד הוא מעורר עניין. רק פתח עמוד פייסבוק וכבר יש לו 84 אלף חברים. יותר מאבי גבאי".
אראל סג"ל: "מנגד. ככל שאתה מתחיל גבוה יותר פוטנציאל השחיקה לרדת הוא גם גבוהה. יש משפך. אתה לא יודע לאן ילכו הקולות של המתלבטים".
פליישמן: "איש מהרשימה של גנץ לא דיבר. איש עוד לא עשה פאדיחה ברדיו, בטלוויזיה או בכנס סגור".
חיים דב לוינסון: "מילה על הפריימריז במפלגת העבודה, היה די צפוי שאיציק שמולי יצנח, לא היו דרמות גדולות. מקרה כבל אינו מקרה גדעון סער. בסוף נוצרה רשימה מאוד סוציאליסטית פופוליסטית. אני חושב שגבאי צריך לעשות קמפיין 'אני רוצה להיות שר האוצר של בני גנץ. זה יכול להיות אפקטיבי יותר עבורו".
גבי אשכנזי. צילום: פלאש 90