לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. אלפי מועמדים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין, בכנסת ה-21. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: יניב שגיא.


הכר את המועמד: יניב שגיא

יניב שגיא, מתמודד ברשימה של מרצ לכנסת



"שמי יניב שגיא ואני יו"ר הנהלת מרצ ומנכ"ל המרכז לחברה משותפת ושיוויונית יהודית-ערבית בגבעת חביבה. נשוי לגליה ואב לתו, גיא ומטר. מתמודד לרשימת מרצ לכנסת. אני מורה ומחנך, הייתי מזכ"ל 'השומר הצעיר', הרחבתי אותו פי שלושה ופתחתי 23 קנים בפריפריה. הייתי יו"ר מועצת תנועות הנוער והכפלתי את תקציבן. עיקר עבודתי הוא חיבור בין עשרות ומאות אלפי יהודים וערבים בפעילויות שפיתחתי בשנותי בגבעת חביבה". 


מדוע לבחור בי? "כי קידום השיתוף השיוויוני של החברה הערבית הוא צורך קיומי של מדינת ישראל, לא רק מוסרית, אלא גם מעשית: בלי החברה הערבית לא תקום ממשלת שמאל-מרכז שתוכל לפתור את חוליי חברתנו, ובראשם הכיבוש והעוולות החברתיות. זה גם פתח למרצ לפרוץ לקהלים חדשים. אני מוכר מאד בחברה הערבית, זוכה שם לאהדה נרחבת, ואוכל להביא משם מנדטים למרצ". 
 "בנוסף, אני נציג הקיבוצים היחיד במרצ, וכנראה בשמאל בכלל. מיקומי בקדמת הרשימה יביא למרצ עוד מנדט מהקיבוצים, שהקשר שלהם למרצ התרופף בשנים בהן לא היה ח"כ קיבוצי".
 
פרט שלא ידעתם עלי: בגיל 25 הייתי מזכיר הקיבוץ הצעיר בארץ.