לאחר שבמשרד המשפטים תכננו להודיע על ​הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע עד מועד הגשת רשימות המפלגות לבחירות ב-20 לפברואר, במשרד מעריכים כעת ברמת וודאות גבוהה כי תאריך זה כבר לא ריאלי, ולא יהיה מנוס מקבלת ההחלטה בעיצומה של מערכת הבחירות. על פי גורמים במשרד, דחיית ההחלטה נובעת מעיכובים ותרגילי סחבת שונים מצד פרקליטי ראש הממשלה נתניהו, אך גם בעקבות התלבטויות של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בתיק 2,000 בו טרם גיבש החלטה סופית.



הגורמים ציינו כי בתקופה האחרונה פרקליטי נתניהו שולחים מכתבים עם דרישות והערות שונות וארוכות. טכניקה זו של משיכת זמן והתשת הפרקליטות על ידי הסנגורים היא דבר שבשגרה ואיננה מציאות חריגה, אולם עקב הרגישות הציבורית בתיקי ראש הממשלה, התייחסות הפרקליטות לדרישות הסנגורים מצריכה זהירות רבה במיוחד. כמו כן, פרקליטי נתניהו עובדים על מסמך ארוך במיוחד שיוגש לעיון היועץ המשפטי לממשלה בשבוע הבא. לבסוף, פרקליטי נתניהו הודיעו כי ישקלו לעתור לבג"ץ במידה ומנדלבליט יחליט על הודעה על שימוע לפני הבחירות.



"נתניהו סינדל את מנדלבליט, שלא יוכל להחליט על השימוע לפני מועד סגירת הרשימות. אם מנדלבליט בסופו של דבר יקבל החלטה לאחר סגירת הרשימות, הדבר עלול להתפרש כהתערבות במערכת הבחירות, והלחץ והביקורת על הפרקליטות ומשרד המשפטים רק יילכו ויתעצמו. נראה שזה מה שנתניהו בעצם רצה מלכתחילה" אמר גורם במערכת הפוליטית.



כזכור, ראש הממשלה נתניהו חשוד בשלושה תיקי שחיתות, בהם הוא נחשד כמי שהשתמש בקרבתם של בעלי הון בתמורה למימון חייו הפרטיים ואף כדי להשפיע על הסיקור כלפיו בתקשורת, כאשר בחלק מהמקרים הוא נחשד גם במתן תמורה לעזרה על חשבון הקופה הציבורית. בתיק 1000 חשוד נתניהו כי בעלי ההון ארנון מילצ'ן וג'יימס פקר העניקו לו מתנות בשווי מאות אלפי דולרים בניגוד לחוק. בתיק 2000, שבו היועמ"ש עדיין לא הגיע להחלטה בנוגע לסעיף בו הוא ימליץ להעמיד לדין את נתניהו, בכפוף לשימוע, נתניהו נחשד כי הוא הציע למו"ל ידיעות אחרונות מוזס לצמצם את הפצת העיתון המתחרה הראשי של ידיעות - ישראל היום, בתמורה לכיסוי חיובי.



בתיק שנחשב למובהק ביותר, תיק 4000, חשוד נתניהו בכך שאישר את מיזוג בזק-יס בתמורה לכיסוי חיובי באתר וואלה שבבעלות שאול אלוביץ', שעל פי ההערכות הרוויח מעסקת המיזוג כמיליארד שקל. נתניהו כופר בהאשמות נגדו, וטוען כי קשרים בין פוליטיקאים לאנשי תקשורת תמיד היו, ואין בפעילותו שום דבר חריג. ראש הממשלה אף ציין כי פוליטיקאים רבים זכו, לכאורה, לכיסוי חיובי הרבה יותר ממנו בידיעות אחרונות בזמן שקידמו את חוק ישראל היום, שהיה אמור לפגוע בחינמון נחשב למקורב לנתניהו.