נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, טען הערב (שלישי) כי על חברת הקונגרס הדמוקרטית אילהן עומאר, שאמרה כי הלובי היהודי AIPAC קונה את תמיכת חברי הקונגרס תמורת כסף, להתפטר מהקונגרס או לפחות מחברותה בוועדה לקשרי חוץ בה היא חברה. בתוך כך, נשיא ארה"ב התייחס גם לנושא בניית החומה בגבול עם מקסיקו, וטען כי הוא לא מרוצה מהעסקה המוצעת בנושא. "אני לא יכול לומר שאני שמח או שאני נפעם ממנה", הבהיר טראמפ, וציין כי עליו ללמוד את ההסכם. 



כזכור, אמירתה של עומאר נתקלה בביקורת קשה, ובטענות כי מדובר באמירה אנטישמית. היא עצמה התנצלה על האמירה, אך הוסיפה כי היא לא חוזרת בה מטענתה כי כוחם של ארגוני לחץ במערכת הפוליטית האמריקאית גדול מדי.



עומאר, מהגרת מסומליה שמייצגת מאז החודש שעבר בבית הנבחרים את המחוז החמישי של מינסוטה, צייצה מחדש אתמול בלילה ציוץ של העיתונאי גלן גרינוולד, חושף ההדלפות של אדוארד סנודן, שבו הוא יצא נגד חבר הקונגרס הרפובליקני, קווין מקארתי, שקרא לפעול נגד עומאר ונגד רשידה טלאיב, חברת בית הנבחרים הפלסטינית-אמריקאית ממישיגן, בשל עמדותיהן האנטישמיות לכאורה. 

"הכל נוגע לבנג'מינים", כתבה עומאר בציוץ וצירפה ציור של תווים ומוזיקה, תזכורת לשיר של הראפר פאף דאדי שעוסק בשטרות המאה עם דיוקנו של בנג'מין פרנקלין. כאשר נשאלה מי היא חושבת שמשלם לפוליטיקאים אמריקאים לתמוך בישראל, היא מיהרה לענות "אייפא"ק", בהתייחסה ללובי הפרו ישראלי החזק בוושינגטון.

הציוצים האנטישמיים עוררו סערה מידית. "אנחנו גאים להיות מעורבים בתהליך הדמוקרטי לחזק את היחסים בין ארה"ב לבין ישראל", הגיבו באייפא"ק. "המאמצים הדו מפלגתיים שלנו משקפים ערכים אמריקאים ואינטרסים. לא נירתע בשום אופן מהתקפות בלתי לגיטימיות נגד העבודה החשובה הזו". בוועד היהודי-אמריקאי הוסיפו כי "לרמוז שארגון יהודי קונה פוליטיקאים אמריקאים זה מוטעה לחלוטין ואנטישמי באופן מובהק". גם פוליטיקאים רבים מהמפלגה הדמוקרטית ומהמפלגה הרפובליקנית יצאו נגד דבריה של עומאר והביעו תמיכה בביטחון ישראל ובאייפא"ק והתנגדות נחרצת לאנטישמיות. הערב, גם הגיעה תגובת ההנהגה הדמוקרטית, בהובלת פלוסי ומנהיג הרוב בבית הנבחרים סטני הויר והמצליף ג'יימס קלייבורן, שדרשו מעומאר להתנצל באופן מיידי על "האמירות הכואבות". 
"יש לחשוף אנטישמיות, להתעמת עמה ולגנות אותה בכל מקום שבו היא קיימת, ללא יוצא מן הכלל", הבהירו הבכירים הדמוקרטים. "תמיד תהיה תומכים חזקים של ישראל בקונגרס כי אנחנו מבינים שהתמיכה שלנו מבוססת על ערכים משותפים ואינטרסים אסטרטגיים". הם הוסיפו כי "בתור דמוקרטים ובתור אמריקאים, כל הקונגרס חייב להיות מעורב בגינוי ובדחייה של כל גילויי השנאה, גזענות, דעה קדומה ואפליה". 
בעקבות זאת, פרסמה עומאר הודעת התנצלות שבה הבהירה כי "כוונתי מעולם לא הייתה לפגוע בציבור הבוחרים שלי או ביהודים האמריקאים בכללם". לדבריה, "אנטישמיות היא דבר אמיתי ואני מודה לבני הברית היהודים ולעמיתיי שמחנכים אותי על ההיסטוריה הכואבת של ביטויים אנטישמיים".
"עלינו להיות מוכנים תמיד לחשוב על ביקורת, בדיוק כמו שאני מצפה שאנשים ישמעו אותי כאשר אחרים תוקפים אותי בשל זהותי. לכן אני מתנצלת ללא תנאי", הדגישה המחוקקת המוסלמית. עם זאת, היא הבהירה כי היא עדיין מאמינה שיש "תפקיד בעייתי" של לוביסטים בפוליטיקה האמריקאית, כמו אייפא"ק, אך גם בלובי הנשק NRA ותעשיית הדלקים. כזכור, רק לאחרונה ספגה המחוקקת ביקורת בשל ציוץ מ-2012 בו כתבה כי "ישראל הפנטה את העולם כדי שלא יראה את הרשע שלה".