האם סעודיה הציעה לראש הממשלה בנימין נתניהו עסקת שלום אחרי מבצע צוק איתן, שסוכלה בשל התנגדות נתניהו? על פי דיווח הערב (שלישי) בהחדשות 13, אחרי המבצע הצבאי ברצועת עזה, ומעט לפני העצרת הכללית של האו"ם מספר חודשים לאחר מכן, פנה הנסיך בנדר בן סולטאן, אז שליחו האישי של עבדאללה מלך סעודיה והיועץ לביטחון לאומי של הממלכה לנתניהו והציע מהלך משולש, בו ירושלים וריאד יגבשו גרסה מעודכנת של היוזמה הסעודית שתוצג יחד באו"ם ומטרתה סיום הסכסוך הישראלי פלסטיני, כאשר במקביל לכך סעודיה תעזור בשיקום עזה, ושתי המדינות ישתפו פעולה במאבק נגד איראן.



בתחילה היה נראה כי נתניהו התלהב מהיוזמה, ועל פי הדיווח, בפגישה בין ראש הממשלה לבן סולטאן, שנמשכה כ-10 שעות, השנים סיכמו להתחיל להכין את הפסגה באו"ם. שני הצדדים המשיכו בהידברות, וישראל אף הציגה טיוטה שהסעודים הסכימו לרובה, אך ביקשו מישראל להתגמש גם כן, אך בשלב זה נתניהו סירב והמגעים פוצצו. 



למרות פיצוץ המגעים, ובמקום הצגת היוזמה המשותפת, נתניהו נשא באו"ם נאום שהביך את הסעודים. יש לנו הזדמנות היסטורית. כדי להשיג את השלום, עלינו לא רק להסתכל לרמאללה וירושלים אלא לקהיר, אבו דאבי, ריאד ועוד. המעורבות של מדינות ערב, אלה שמוכנות להביע תמיכה בכל המישורים, תוביל להצלחה", אמר אז נתניהו. לדברי שלושת המקורות הסעודים שסברו שהלכו יותר רחוק מאי פעם לקראת ישראל רתחו וחשו מושפלים. הם הטילו על נתניהו את האחריות לכישלון המהלך. המקורות ציינו כי חודשיים לאחר מכן העביר הנסיך בנדר מסר בעל פה לנתניהו אותו ניתן לתמצת בשתי מילים: "אתה שקרן". על פי הדיווח, בעקבות הפרשה נקלעו היחסים בין ישראל לסעודיה למשבר חמור ולנתק כמעט מוחלט של יותר משנה – גם בנושא האיראני. משבר שהסתיים רק אחרי מותו של המלך עבדאללה, הכתרתו של המלך סלמאן והתחזקותו של יורש העצר מוחמד בן-סלמאן.



בלשכת ראש הממשלה הכחישו את השתלשלות האירועים בכתבה, ואמרו כי "מדובר בשקר מא' ועד ת' והפוך מהמציאות".