לאחר ציפייה ארוכה, ולאחר שמדינה שלמה הימרה ברשתות החברתיות, באמצעי התקשורת ובכל מקום אפשרי מי יהיה זה שייצג את ישראל באירוויזיון, קיבלנו אתמול את התשובה הכי ניצחת שיש, לאחר שקובי מרימי נבחר בהפרש ניכר ויזכה לעלות על הבמה מול מאות מיליוני צופים.



זה היה צמוד לכל אורך התכנית. כל אחד ואחת מהפינליסטים: קובי מרימי, כתריה, מאיה בוסקילה ושפיטה הביא עימו כישרון מוזיקלי יוצא דופן, גוון קול מיוחד וסטייל שהפך אותו לראוי לייצג אותנו באירוויזיון. אין ספק שהניצחון של נטע ברזילי, והנוכחות הבימתית שהפגינה בעבר, ישבה על הכתפיים של המתמודדים. להשתוות למספר 1 זה קשה מאוד, בעיקר כשהפעם זה עומד לקרות בישראל.



הצגת השופטים שהביאו אותנו עד הלום, הפנתה כמובן את אור הזרקורים לתלבושות של סטטיק ובן אל, שהגיעו לבושים בחליפות מושכות עין, בעיקר תבורי, שבא עם כנפי נשר גדולות שהפכו לבדיחה. בהמשך נטע ברזילי, הציגה את המתמודדים שביצעו בביצוע משותף את השיר High Hopes של פאניק! אט דה דיסקו.





כמו כן, הוצגו שופטים אורחים נוספים בשלוש נקודות שיפוט: לוסי איוב, דפנה לוסטיג ואביה מלכה, שילוו את האירוויזיון בכאן 11, יואב גינאי, סתיו בגר וקובי אשרת שזכו באירוויזיונים השונים ושופטי "כוכב נולד" (האבטיפוס ל"הכוכב הבא"): גל אוחובסקי, מרגלית צנעני וצדי צרפתי. לאחר סרטון המלווה את חוויותיהם מהתחרות, החל דו הקרב בין שני זוגות הפיינליסטים (בנפרד).



כתריה פתחה עם ביצוע לשיר Locked Out Of Heaven של ברונו מארס. חזקיה, אביה של כתריה, וגם שני אחיה, חבורת זמרים מה"עבריים" ורקדניות הצטרפו אליה לנאמבר בעוד שניהם על עמדת התופים מרביצים סולו תופים מטורף לפני שכתריה עברה לעמדת הזמרת, פיזזה בכוריאוגרפיה הדוקה ושרה כמינימום וויטני יוסטון של ימי הזוהר. בסיום השיר השיגה כתריה 68%, ארבעה כחולים ואחד אדום מאמדורסקי שטען שהיא מסוגלת ליותר.





הטכניות של מאיה



מי שהתמודדה מולה בשלב זה הייתה שפיטה שבחרה בצעד אמיץ לבצע את My Way האלמותי של פרנק סינטרה בביצוע חפלתי מדויק המשלב בין כלי נגינה מערביים למזרחיים ומביא וייב ואינטרפרטציה שלא שמעתי עד כה לשיר הזה. כל השופטים הצביעו אמנם כחול אך הקהל נתן לה 65%. בדו הקרב הזה ניצחה כתריה ועלתה לקרב הגמר, כששפיטה נאלצה להתמודד על מקומה.



מאיה בוסקילה בחרה לשיר את Euphoria שהביא לשבדיה את הניצחון באירוויזיון בשנת 2012. בוסקילה, שיודעת לבחור שירים המתאימים ליכולותיה הקוליות העוצמתיות, ביצעה את השיר בנונשלנטיות ובנוחיות, אך משום מה פחות הצליחה לסחוף, ונשמעה טכנית מדי. אולי בשל כך, היא קצרה רק 55% ושני אדומים שהעניקו לה אמדורסקי וסטטיק ובן אל. בוסקילה לא נשארה חייבת והשיבה לתבורי בעצבים מוסתרים: "רק להזכיר לבן אל שהשיר זכה באירוויזיון".



קובי מרימי, שהתרגש יתר על המידה, בחר לבצע בדו הקרב עם בוסקילה את Always של בון ג'ובי, בחירה בלתי צפויה יש לומר אם כי כשביצע את השיר, זה נשמע טבעי ביותר. עד מהרה הוא הרים את המסך, ניצח בנוקאאוט את בוסקילה וגרף 79% ועלה לקרב המכריע. דו הקרב הנוסף שקבע מי השלישית שתתחרה על התואר הנכסף התקיים בין שפיטה לבוסקילה והיה תלוי בהצבעת הקהל מהבית. בדו קרב החתלתולות לקחה שפיטה את הכרטיס לשלב האחרון כשהיא מותירה את בוסקילה המומה במקום הרביעי.





לקח סיכון - והרוויח



שפיטה פתחה ראשונה עם ביצוע לשירה המקורי Broken בעיבוד מחודש והגישה את כל הגימיק על מגש כסף. מרימי הסתכן בביצוע קלאסיקה של הביטלס ובחר ב-Let It Be הנצחי. הביצוע המיוחד התמזג עם העיבוד המקורי והמסקרן וסיפק את הסחורה היטב. אחד הביצועים הטובים שלו בתכנית. כתריה, שהיתה האחרונה לבצע את השיר האחרון בגמר, ביצעה את Impossible של שונטל ג'יימס ארת'ור בליווי קרובי משפחתה מקהילת העבריים בדימונה והתמקדה במתן ביטוי לקולה כזמרת נשמה ופחות לפיזוזי אנרגיה על הבמה. בכך, נתנה פייט הולם למתחריה.



בין לבין, הפן האמנותי שהיה שזור לאורך כל התכנית כלל את מרגי בביצוע חי לשירו האחרון "הזוג הזה", נטע ברזילי בביצוע לשירה החדש "באסה סבבה" וסטטיק ובן אל, סטפן ועדן בן זקן לשירם החדש והמשותף "יאסו".



לאחר המתנה מורטת עצבים הגיעו נתוני ההצבעה כש-50% מכוח ההצבעה שייך לקהל המצביע בבית ו-50% לשופטים בשלוש נקודות השיפוט השונים.


שופטי "הכוכב הבא" קבעו כי קובי הוא הראוי לייצג אותנו באירוויזיון בקרב צמוד עם שפיטה, אך כמו שראינו, בשלוש נקודות השיפוט מרימי פתח פער די גדול.



נקודת ההצבעה המכריעה הייתה של הקהל בבית שהכריע סופית והצביע בהצבעת שיא של מיליון ושבע מאות אלף מצביעים. לפי הקהל בבית, הזוכה במקום השלישי היא שפיטה ששמחה וצהלה כאילו זכתה במקום הראשון. במקום השני הגיעה כתריה ובמקום הראשון קובי מרימי שיתמודד על גמר האירוויזיון ב-18 במאי 2019 בתל אביב. מרימי אמנם מביא סגנון שלא צלח עד כה באירוויזיון, אבל אולי הפעם יהיה שונה. שיהיה בהצלחה.