ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) בוורשה, בירת פולין, לצורך השתתפות בוועידה הבינלאומית בחסות ארה"ב. הוועידה תעסוק בשלום ובביטחון במזרח התיכון, וצפויים להשתתף נציגים מ־60 מדינות, בהם גם שרי חוץ ממדינות ערב. בלשכת ראש הממשלה מקווים כי נתניהו יערוך בשולי הוועידה פגישות, אולי היסטוריות, עם נציגי מדינות המפרץ, ששרי החוץ שלהן ישתתפו בכנס. 

שליח טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כתב במהלך הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי ארה"ב הזמינה את הפלסטינים לוועידה בוורשה ואף הייתה "מקבלת אותם בברכה", אולם הם סירבו להצעה. גרינבלט אמר את הדברים בתגובה לטענתו של מרטין אינדיק, שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, שטען שנשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן לא הוזמן לכנס.  

בהמשך, הודה אינדיק לגרינבלט על התיקון, וכתב כי "חבל שהפלסטינים סירבו, אבל טוב לדעתם שהם הוזמנו". גרינבלט השיב לו כי "למרבה הצער, הפצת שקרים במדיה משרתת אינטרסים של כמה מהאנשים המעוניינים בסכסוך. יש להם סיבות מרושעות לעשות זאת, והם פוגעים ככה בפלסטינים מן השורה. אנחנו נמצאים בתהליך של לחימה נגדם". 

 
בכל אופן, נתניהו צפוי לנאום בפתח הוועידה שמרבית עיסוקה יהיה סביב נושא הקרוב ללבו - האיום האיראני. כבר לפני המראתו, הספיק נתניהו לקחת אחריות על התקיפה האחרונה בקוניטרה, בה נהרגו על פי פרסומים שונים שני אנשי משמרות המהפכה.

יש לציין כי בתחילה, הוועידה הוגדרה כוועידה נגד איראן, אך בלחץ מדינות אירופה סולקה המילה איראן מכל הנושאים בוועידה ושמה שונה ל"וועידת השלום והביטחון במזרח התיכון". למעשה, מדובר בוועידה שנועדה לחזק את הציר הסוני, שארה"ב מובילה במזרח התיכון נגד התפשטות השפעתה של הרפובליקה האסלאמית.
 

מלבד איראן, נושא מרכזי נוסף שיעמוד בחלל החדר הוא תוכנית השלום של דונלד טראמפ. לאחר שדווח ב"פוקס ניוז" כי טיוטת התוכנית הושלמה, צפויים השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, ויועצו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, לשקף לבאי הוועידה את עיקרי התוכנית, מבלי לחשוף את פרטיה המדויקים. 
 
נתניהו צפוי להיפגש עם השניים ביחידות, כמו גם עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, איתו ישוחח על איראן ועל נסיגת הכוחות צבא ארה"ב מאדמת סוריה. 
 
נתניהו גם ייפגש עם סגן הנשיא מייק פנס. השניים צפויים לבקר יחד באנדרטה לזכר נרצחי גטו ורשה ובמוזיאון יהדות פולין. ביום חמישי צפויים כל המשתתפים לערוך תמונה משותפת בה יעמדו זה לצד זה נתניהו ונציגי מדינות המפרץ.