פרשת הציוצים האנטישמיים של חברת הפרלמנט המוסלמית בארה"ב, אילהאן עומאר, ממשיכה לזעזע את ארה"ב. סגן הנשיא מייק פנס, שישתתף בוועידה בוורשה אליה הגיע גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף את עומאר בחריפות בטוויטר במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) וטען כי "הציוצים שלה היו חרפה וההתנצלות שלה לא הייתה מספקת".



"לאנטישמיות אין מקום בקונגרס האמריקני, בטח שלא בוועדת החוץ", הוסיף פנס. "את אלו שמתבטאים בצורה אנטישמית צריך לא רק להוקיע, אלא הם צריכים להתמודד עם ההשלכות של המילים שלהם".



שליח ארה"ב למזרח התיכון, ג'ייסון דב גרינבלט, ציטט את דבריו של פנס והשיב לו "תודה לך סגן הנשיא, על דבריך החשובים". 




עומאר, כזכור, נאלצה להתנצל ביום שני האחרון על ציוצים אנטישמיים שבהם האשימה את הלובי הפרו ישראלי בוושינגטון, אייפא"ק, במימון של פוליטיקאים אמריקאים, וזאת אחרי גינויים חריפים מצד יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, וחברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים.


עומאר, מהגרת מסומליה שמייצגת מאז החודש שעבר בבית הנבחרים את המחוז החמישי של מינסוטה, צייצה מחדש ציוץ של העיתונאי גלן גרינוולד, חושף ההדלפות של אדוארד סנודן, שבו הוא יצא נגד חבר הקונגרס הרפובליקני, קווין מקארתי, שקרא לפעול נגד עומאר ונגד רשידה טלאיב, חברת בית הנבחרים הפלסטינית-אמריקאית ממישיגן, בשל עמדותיהן האנטישמיות לכאורה. 

"הכל נוגע לבנג'מינים", כתבה עומאר בציוץ וצירפה ציור של תווים ומוזיקה, תזכורת לשיר של הראפר פאף דאדי שעוסק בשטרות המאה עם דיוקנו של בנג'מין פרנקלין. כאשר נשאלה מי היא חושבת שמשלם לפוליטיקאים אמריקאים לתמוך בישראל, היא מיהרה לענות "אייפא"ק", בהתייחסה ללובי הפרו ישראלי החזק בוושינגטון.

 
הציוצים האנטישמיים עוררו סערה מידית. "אנחנו גאים להיות מעורבים בתהליך הדמוקרטי לחזק את היחסים בין ארה"ב לבין ישראל", הגיבו באייפא"ק. "המאמצים הדו מפלגתיים שלנו משקפים ערכים אמריקאים ואינטרסים. לא נירתע בשום אופן מהתקפות בלתי לגיטימיות נגד העבודה החשובה הזו". בוועד היהודי-אמריקאי הוסיפו כי "לרמוז שארגון יהודי קונה פוליטיקאים אמריקאים זה מוטעה לחלוטין ואנטישמי באופן מובהק".