ורדית בקרקנוט מקרית ענבים היא הנרצחת בפרשה שנפתחה מחדש לאחר 26 שנה בשבוע שעבר, זאת לאחר שהחשוד ברציחתה, ולרי סאקוביץ' בן ה-64 מירושלים, נעצר וקשר את עצמו לזירה, כך התיר היום (רביעי) בית המשפט לפרסום. סאקוביץ' טוען כי לא רצח ולא תקף מינית את בקרקנוט.

מעצרו של החשוד התאפשר בעקבות מידע שהגיע לידי חוקרי ימ"ר ירושלים, בעקבותיו הם הגיעו להוסטל בו שוהה החשוד, המוגדר כמחוסר דיור, ונטלו דגימות רוק ממנו וכמעט מכל יושבי ההוסטל על מנת שלא לעורר חשד ולמנוע אפשרות לשיבוש חקירה. 
 
שבוע לאחר מכן הגיעו התשובות מהמעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה, מהן עלה כי נמצאה התאמה בין הדגימה שנלקחה מסאקוביץ' לבין ממצאים שנאספו מזירת הרצח ביער אשתאול. כבר אמש אישר השופט להורות על פרסום פרטי החשוד והקורבן, אולם בהנחיית פרקליט מחוז ירושלים דני ויטמן, ביקשה המשטרה לעכב את הפרסום, והיום כאמור ביהמ"ש המחוזי אימץ את עמדתו של שופט השלום, דוד שאול גבאי ריכטר.

החשוד, כאמור, קשר את עצמו לזירה, ובכך חיזק את רובד הראיות בחקירת התיק, מה שבעצם מאפשר, כצפוי, את סיום החקירה בקרוב, שכן החשוד נעצר בעקבות ראיה פורנזית מרכזית שנאספה נגדו. עורך דינו של סאקוביץ', מיכאל עירוני, אישר שמרשו היה בזירה, אך שלל מכל וכל שהוא קשור לרצח ולתקיפתה של בקרקנוט. 

הכתבה על הרצח. מתוך ארכיון מעריב
הכתבה על הרצח. מתוך ארכיון מעריב


כזכור, בית משפט השלום בירושלים התיר לפרסם לפני כשבוע כי נעצר חשוד ברצח שבוצע באזור ירושלים ב-1993. המעצר בוצע בזכות טכנולוגיות חדשניות ופעולות שביצעו בלשי הימ"ר של משטרת ירושלים בשבועות האחרונים והביאו להתפתחות משמעותית. מעצרו של סאקוביץ' הוארך בהתאם.

נכנסה לרכב ונעלמה

הרצח של בקרקנוט, סטודנטית בת 27, התרחש ב־30 בנובמבר 1993. גופתה של בקרקנוט נמצאה ביער אשתאול הסמוך לבית שמש עם סימני אלימות על גופה וחשד לאונס. היא הייתה סטודנטית לצילום ב"קמרה אובסקורה" והתגוררה בקריית ענבים.
 
ביום הרצח היא סיימה ללמוד בסביבות 16:30, ולפי עד ראייה התיישבה עם אשה נוספת במסעדה הסמוכה למוסד החינוכי בו למדה. המשטרה לא הצליחה לאתר את אותה אלמונית.
 
 באותו יום הנרצחת חרגה ממנהגה ולא שבה לביתה במונית שירות. היא נראתה בחיים בפעם האחרונה לאחר מכן כאשר המתינה לטרמפ בטרמפיאדה ליד גשר לה גארדיה, היא נראתה עולה על רכב מסוג סובארו לגאסי .
 
לאחר יומיים של חיפושים שבהם נעדרה, התגלתה גופתה העירומה למחצה מוטלת ביער סמוך לירושלים. לאחר בדיקה משטרתית נתגלה כי היא נאנסה עוד בטרם נרצחה. 
 
החשוד בבית המשפט. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
החשוד בבית המשפט. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90