לראשונה מאז הפריימריז, תתכנס היום (רביעי) סיעת העבודה לישיבה ראשונה, בבית המפלגה בתל אביב. מי שיגיע לישיבה הוא ח"כ איתן כבל, שנבחר במקום ה-15 והלא ריאלי ברשימה. ח"כ כבל שוחח אמש שיחה טלפון קצרה ביותר עם היושב ראש אבי גבאי והשניים סיכמו להיפגש בקרוב לשיחה בארבע עיניים. ח"כ כבל אמר למעריב כי בכוונתו לעשות כל מאמץ למען המפלגה בבחירות הקרובות אך עדיין לא ברור האם וכיצד ישתלב בקמפיין הבחירות.



כזכור כמה ימים לפני הפריימריז הגיע ח"כ כבל לבית המפלגה ברחוב יגאל אלון בתל אביב עם צוות צילום לצורך הכנת כתבה לקראת הפריימריז, אך נדרש על ידי יו"ר מטה הבחירות להפסיק מיד את הצילומים והוא עזב את המקום נסער.



ח"כ כבל טען אתמול כי נפל קורבן לפעולת חיסול של גבאי: "אין ספק שקיבלתי סטירה ממתפקדי העבודה, נתתי את נשמתי לציבור. אנשים לא אוהבים שאומרים להם את האמת. אני לא הבעיה. אם הייתי הבעיה הייתי זז הצידה. הנה, עכשיו אני לא במקום ריאלי לפי הסקרים – הבעיה נפתרה?", אמר בכאן ב'.


לשאלה האם אבי גבאי עומד מאחורי חיסולו הפוליטי ענה: "חד משמעית כן. איך אומרים בארץ נהדרת? בשער בת רבים".



גורמים במפלגה אמרו אתמול כי על גבאי לוותר על השריונים שקיבל במקומות 2 ו-10. במקרה כזה ח"כ איתן כבל, שנבחר למקום ה-15 ברשימה, יוכל לזנק למקום ה-10 והמועמד החדש, יאיר יאיא פינק יקודם למקום ה-9.



גבאי אמר אתמול בכמה הזדמנויות כי הוא שוקל שלא להשתמש בשריונים שעומדים לרשותו מאחר והוא מרוצה מהנבחרת אותה בחרו מצביעי העבודה בפריימריז.



בישיבת הסיעה היום יישא גבאי דברים ולאחר מכן אמורים חברי הסיעה לצאת לסיור בבית החולים בילינסון, במסגרת תכנית הבריאות של המפלגה "בריאות לישראל", תכנית המפלגה לטיפול במערכת הבריאות. ח"כ יצחק שמולי הוא מועמד המפלגה לתפקיד שר הבריאות אם תזכה בבחירות או תהיה חברה בממשלה הבאה.