עו"ד מיכאל דבורין פנה היום (רביעי) בתלונה ליועץ המשפט לממשלה, בדרישה לחקור עסקה שנרקמה לכאורה בין ח"כ איציק שמולי לבין העיתון "ידיעות אחרונות". אמש טען העיתונאי רביב דרוקר במהדורת החדשות של ערוץ 13 טענה חמורה ביחס לח"כ שמולי, שהגיע למקום הראשון בפריימריז של מפלגת העבודה. "צריך גם לומר שהוא נתמך מאוד בידיעות אחרונות. באיזושהי עסקה שהוא עשה עם ידיעות אחרונות שמזכירה לנו מאוד דברים שעשו בעבר חברי כנסת עם העיתון הזה, שהם מקדמים כל יוזמה שלו והוא תומך כמעט בכל יוזמה שלהם".



בעקבות דברים אלה פנה עו"ד דבורין, בשם חבר מרכז הליכוד משה איפרגן, ודרש מאביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית נגד שמולי ונוני מוזס: "דבריו של מר דרוקר חוללו סערה רבתי, בשל העובדה שהם חושפים את הצביעות והאכיפה הבררנית בעניין חקירותיו של רה"מ בנימין נתניהו".



דבורין ממשיך במכתבו וכותב כי "כידוע, דעתן של רשויות האכיפה בישראל הינה כי עסקאות תן וקח בין נבחרי ציבור וגופי תקשורת הינן עסקאות אשר עשויות להגיע לכדי רמה של מקבל שוחד ונותן שוחד. על תזה זו שאין לה אח ורע בעולם המערבי כולו, ולמיטב ידיעת מרשי אין אף לא מקרה אחד בכל מדינות המערב בהן הורשע אדם כי קיבל שוחד על דרך של סיקור אוהד בתקשורת, מבקשים להעמיד לדין בגין קבלת שוחד ראש ממשלה מכהן בשני תיקים".



עו"ד דבורין ממשיך וכותב כי "משאלה הם פני הדברים ואף שתלונות שהגיש מרשי בעניין חוק ישראל היום ומפגשי לפיד-מוזס נותרו בלא כל מענה, מבקש מרשי כי בשם עקרון השוויון בפני החוק תיפתח חקירה פלילית לאלתר הן כנגד ח"כ איציק שמולי והן כנגד העיתון ידיעות אחרונות ובה תיבדק לעומק טענתו של מר דרוקר על העסקה שנרקמה בין הצדדים".



למרות דברים אלה, יש לציין כי החקירה הפלילית בעניינו של נתניהו בפרשת 2,000 נפתחה רק לאחר שהתגלו הקלטות חד משמעיות המוכיחות את העסקה שרקמו נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות. גם בתיק 4,000 נתניהו נחקר באזהרה רק לאחר שהוצגו תיעודים שונים כדוגמת צילומי מסך והקלטת שיחות המוכיחה את עסקת השוחד לכאורה בין נתניהו לבין בעלי אתר החדשות וואלה.



חבר הכנסת שמולי התראיין הבוקר אצל ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM, והגיב לדברים של דרוקר: "זה עולם מדומיין שלא קיים. העסקה היחידה שעשיתי בקדנציה שלי הייתה עם הציבור. זה קשקוש מוחלט ואני לא מתייחס לזה".


ברור שמלטפים אותך ב'ידיעות אחרונות'. אין לך דיל איתם?
"איזה דיל? אני לא מרגיש מלוטף. זה קשקוש ועולם מדומיין שלא קיים. אני לא מגיע מהצד שתוקף את התקשורת, גם כשהתקשורת מבקרת אותי זה בסדר גמור אם היא ממקום ענייני. לפני כחודש וחצי דפנה ליאל עשתה עליי כתבת פרופיל בעיתון ליברל והייתה שם גם ביקורת אך היא הייתה עניינית ואפשרה לי ללמוד מה אני צריך לעשות אחרת. אפילו אמרתי לה תודה על כך".