רעיה, אמה של ורדית בקרקנוט, הנרצחת בפרשה שנפתחה מחדש לאחר 26 שנה בשבוע שעבר, התייחסה הבוקר (רביעי) למעצרו של ולרי סאקוביץ' בן ה-64 מירושלים, החשוד בביצוע המעשה, שקשר את עצמו לזירה. בראיון בכאן ב' אמרה בקרקנוט כי כעת "אני יכולה ללכת לבית הקברות ולהגיד לוורדית שמצאו אותו", והוסיפה: "כואב שככה היא הייתה צריכה למות, מחניקה של בן אדם מגעיל".

"המשטרה באה להגיד לי שמצאו אותו", סיפרה האם בפתח דבריה, והוסיפה: "יש מישהו שאנחנו בקשר כל הזמן, הוא בא להגיד שכנראה שזה הוא, ויורם הלוי הגיע גם כן. היה לו רגש על התיק. הוא בחר בזה".
"חבל לי שחיים (אבא של ורדית), נפטר לפני שמונה שנים, הוא היה הכוח", המשיכה רעיה. "כשיש שניים באבל, זה קצת מקל. הוא לא זכה לקבל את הבשורה הזאת. הוא כל הזמן היה עסוק והוציא את האנרגיות שלו והתאכזב כל כך הרבה פעמים, אז הוא גם חלה, ואני מאמינה שזה קיצר לו את החיים".

 
קברה של בקרקנוט. צילום: מיכה קירשנר, מתוך ארכיון מעריב
קברה של בקרקנוט. צילום: מיכה קירשנר, מתוך ארכיון מעריב

היא סיפרה כי "ורדית הייתה תינוקת מאוד גדולה שהיא נולדה, הייתי כאילו על סמים שהיא נולדה מרוב שהיא הייתה גדולה. היא נתנה לי את הרגע הכי הכי כיף בחיים, ואת הרגע הכי הכי נוראי בחיים... איך שהיא היתה צריכה למות בצורה כזאת. יש מחלות ותאונות דרכים, אבל לראות איש כזה מגעיל, ולהוציא מבן אדם חיים בחניקה.. בידיים. היא הייתה חברה מאוד טובה שלי".

על יום הרצח, שהתרחש בשנת 1993, סיפרה: "היה לה חבר מאנגליה, והוא היה פה. היא הייתה צריכה לחזור קצת מאוחר. הוא התקשר בשמונה בערב, ואני חשבתי שהיא הלכה לפתח תמונות צבעוניות כי פה בקיבוץ אי אפשר היה. התחלנו לחפש, ואז המשטרה הגיעה ואמרה 'לא נורא, היא בטח נסעה לאילת'. לא האמנתי שהם אמרו את זה, כי הם לא הכירו אותה. אם זה היה קורה, היא הייתה אומרת לי את זה".
את דבריה חתמה באומרה כי "יש איזו סגירת מעגל, בזה שתפסו את הרוצח, אני יכולה לעלות לבית הקברות ולהגיד לוורדית שהיא יכולה לשכב בשקט".

הוריה של ורדית. צילום: מיכה קירשנר, מתוך ארכיון מעריב
הוריה של ורדית. צילום: מיכה קירשנר, מתוך ארכיון מעריב