תושבי חיפה - תתכוננו: משרד התחבורה החל בהקמת פרוייקט הרכבל, שייקרא "הרכבלית". התוואי של הרכבל, שאורכו כ-4.4 קילומטרים, יכלול שש תחנות, מהן שלוש תחנות נוסעים, אשר ישמשו את הציבור – במרכזית המפרץ, בטכניון ובאוניברסיטת חיפה ושלוש תחנות תפעוליות בצומת הצ'ק פוסט, בדרך דורי ובטכניון. על פי תכנית העבודה, הרכבלית אמורה להתחיל לפעול בעוד כשנתיים.
 
במסגרת העבודות, שמבצע משרד התחבורה באמצעות חברת יפה נוף, יוצבו לאורך התוואי 36 עמוסי פלדה שיורכבו על בסיסי בטון תת-קרקעיים. גובה העמודים יהיה 30-4 מטרים, בהתאם לטופוגרפיה ולסביבה. הפרש הגובה בין תחנת מרכזית המפרץ לאוניברסיטת חיפה עומד על כ-460 מטרים ולכן השינויים המהותיים בגובה עמודי הפלדה של הרכבל.
 
שר התחבורה, ישראל כ"ץ ציין, כי הרכבלית, שתהווה חלק אינטגרלי ממערך התחבורה הציבורית בחיפה, תשפר משמעותית את הנגישות לטכניון ולאוניברסיטת חיפה ותעודד עשרות אלפי סטודנטים ואנשי אקדמיה להעדיף את התחבורה הציבורית כתחליף לרכביהם הפרטיים, דבר שצפוי להקל משמעותית על עומסי התנועה הכבדים בצירים ראשיים במעלה הכרמל.

לאורך הציר ינועו קרוניות בנות עשרה נוסעים, כאשר מכל תחנה תצא קרונית בכל 15 שניות. משך הנסיעה במסלול ממרכזית המפרץ לטכניון יעמוד על כעשר דקות ותשע דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה. במשרד התחבורה ציינו עוד, כי הקרוניות יהיו נגישות לבעלי מוגבלויות ומערכת הרכבל תפעל באמצעות 76 קרוניות, שיסיעו עד 2,400 נוסעים בשעה, בכל כיוון ובו זמנית.
 

מיזם הרכבל ישולב במערך התחבורה הציבורית של מטרופולין חיפה ויאפשר לכל הנוסעים ברכבל לקבל את הפטורים וההנחות המוענקים בשאר אמצעי התחבורה הציבורית, לגמלאים, בעלי מוגבלויות, סטודנטים ובני נוער.
 
בנוסף, יוכלו כל הנוסעים להשתמש באמצעי התשלום המקובלים בתחבורה הציבורית – רב קו, חופשי חודשי וחופש סטודנטיאלי. מנכ"ל יפה נוף, אבישי כהן ציין, כי במהלך תקופת העבודות לא צפוייה הפרעה לשגרת החיים של התושבים בתוואי ההקמה. זאת, בשל בנייה לגובה.