לאחר מאבקים משפטיים וציבוריים שנמשכו שנים ארוכות, שדה דב בתל אביב יפסיק לפעול החל מה-1 ביולי, במסגרת התכנית לפינויו ובניית אלפי יחידות דיור ומלונאות במתחם. רשות שדות התעופה הודיעה היום (רביעי) לחברות התעופה שעליהן לפנות את השדה ועל הפסקת הפעילות התעופתית במתחם.


"על חברות התעופה המסחריות (לרבות ארקיע, ישראייר, עיט וטמיר תעופה וכל חברת נוספת הפועלת מטעמן) להיערך ללא דיחוי להעתקת פעילותן, באופן שמיום 1 ביולי 2019 תבוצע כל הפעילות המסחרית מנמל התעופה בן גוריון", הודיע מנהל שדה דב, עודד אזולאי במכתב לחברות התעופה.

"יש להיערך בהקדם להפסקת הפעילות ולהודיע לרשות שדות התעופה עד ה-1 באפריל 2019 על האתרים החלופיים אליהם יבקשו להעתיק את פעילותם, אם כבסיס אם ואם כבסיס הפעלה", ציין עוד אזולאי בהודעתו. הוא הבהיר, כי החלופות הרלוונטיות הן שדות התעופה חיפה, מחניים, הרצליה, או כל שדה ומנחת אחר, בכפוף לזמינות ולמגבלות.

כך ייראה המתחם החדש. צילום: בר לוי דיין אדריכלים ומתכנני ערים
כך ייראה המתחם החדש. צילום: בר לוי דיין אדריכלים ומתכנני ערים


מנהל שדה התעופה ציין עוד במכתבו, כי על פי החלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה, מה-4 בדצמבר, עתיד גם שדה התעופה הרצליה לסיים בעתיד את פעילותו, עם אישור תכנית פיתוח לתכנית מאושרת למגורים על השטח שיתפנה.
 
סוגיית עתידו של שדה דב הגיעה עד לבג"ץ ובין מובילי המאבק נגד סגירתו היו ראש עיריית תל אביב רון חולדאי וראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, שהזהיר כי הדבר יגרום לפגיעה כלכלית קשה ביותר בעירו. גם חברות התעופה התנגדו לסגירת שדה דב, לנוכח ההערכות שהדבר יביא לצניחה של כשליש במספר הנוסעים לאילת, מנמל התעופה בן גוריון לנמל התעופה רמון בתמנע, המרוחק כ-20 קילומטרים מהעיר.
 
בטקס חנוכת נמל התעופה רמון, לפני כשלושה שבועות, אף פנה הלוי לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ בבקשה לפעול למניעת סגירת שדה דב. על פי התכנית, במתחם שדה דב, שהקרקעות בו הן בבעלות פרטית, ייבנו כ-8,000 יחידות דיור ומלונאות והוא יהפוך לרובע מגורים חדש באחד מהמקומות האטרקטיביים ביותר בתל אביב, בסמיכות לים.