עם ישראל התגודד אמש אל מול מסכי הטלוויזיה וצפה בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" ששודר ב"קשת 12". למעשה, ערב הבחירה של המתמודד הישראלי לתחרות האירופית משך אליו כמעט מיליון בני אדם שהם 30.8% מכלל הצופים, שראו את קובי מרימי זוכה בתחרות והופך לנציג שלנו באירוויזיון שייערך בחודש מאי בתל אביב. באותו הזמן, בין הפסקות הפרסומות וברגעים בהם שודרו קטעים מוקלטים, יכלו מאות הצופים שנכחו באולפן לראות הרגעים הקטנים, המצחיקים והמרגשים שהתרחשו מאחורי הקלעים של הרגע ההיסטורי. 

הערב נפתח בעלייתם של אסי ורותם לבמה בבגדים מהודרים, בין התלבושות שהוחלפו בערב נצפו כמה הופעות מרשימות, אך האאוטפיט שהותיר את הקהל בהלם היה ללא ספק זה של בן אל תבורי. הכוכב שהפתיע במשך העונה עם שלל תלבושות צבעוניות ובלתי צפויות עלה לבמה כשהוא עוטה כנפי נשר ענקיות.

מסתבר כי הכנפיים לא רק הקשו על תנועתו של תבורי, שלא לבש אותן בנאמבר המוזיקלי שלו יחד עם סטטיק, עדן בן זקן וסטפן לגר לשיר "יאסו", אלא גם דרשו טיפול מיוחד מצוות ההפקה שעט על הזמר בהפסקות הפרסומות כדי להעמיד את הנוצות האפורות.

לא רק חדי העין יכלו להבחין כי ההופעות של האמנים שלא התמודדו בתחרות, יונתן מרגי, נטע ברזילי ורביעיית הזמרים ששרו את "יאסו" לא שודרו בלייב, אלא הוקלטו מראש. בשעות שלפני השידור הנאמברים בוצעו באולפן ונערכו אל תוך התוכנית בקטעים המדוברים, כך שבן אל לא נאלץ לפשוט ולעטות את כנפיו שוב ושוב.

באחד הרגעים שבין השידורים אירעה ככול הנראה תקלה באוזניה של קרן פלס, והיה נראה כי היא יצאה ממקומה. מי שנחלץ לעזרתה לא היה איש הפקה תורן שהיה אחראי לאביזרים, אלא לא אחרי מאשר השופט הראל סקעת שהתנדב לחברת את הזמרת מחדש את ציוד האלקטרוני.

צילומים: קיץ ברבנר.



למה אתה שואג? אסי עזר
למה אתה שואג? אסי עזר








אי אפשר בלי סלפי: רותם סלע ואסי עזר. צילום: פלאש 90
אי אפשר בלי סלפי: רותם סלע ואסי עזר. צילום: פלאש 90


בזמן הפסקות הפרסומות ניסו השופטים לתפוס כמה דקות של מנוחה כשאחד מאנשי ההפקה העלה לבמה ילדים מהקהל אשר זכו לשיר על הבמה ענקית, אך לא להופיע על המסכים. בין הצילומים, לא רק הכנפיים של בן אל זכו לטיפול צמוד, אלא גם השופטים שקיבלו תיקוני איפור מיוחדים.

הקהל הורכב ברובו מבני נוער וגם כמה הורים שהגיעו להשגיח על המתרחש. כמקובל בז'אנר, אנשי הפקה מיוחדים היו אמונים על "הרמת"ה קהל, והדרכתו למחוא כפיים בזמן החזרה מהפרסומות. סטטיק ובן אל קיבלו קריאות רבות מהמושבים שמאחוריהם וחייכו אל הילדים שצילמו אותם בטלפונים. מעריצים רבים התבאסו כי בזמן ההפסקות השופטים לא הצליחו לרדת אל הקהל ולהצטלם, בגלל הלחץ מצד ההפקה.

ללא ספק, אחד הרגעים המרגשים של הערב היה הפרידה מהזמרת מאיה בוסקילה, כשהשופטת קרן פלס עזבה את כיסא השיפוט והעניקה לה חיבוק. 

בסוף הערב, אחרי הצבעה ארוכה, לקראת השעה 23:40 המתח הגיע לשיאו כשאסי ורותם עלו על הבמה כדי להכריז על הזוכה הגדול ושאגו את השם "קובי מרימי". כעת נותר רק לחכות עד לבחירת השיר אותו יבצע הזוכה על במת האירוויזיון ולקוות ל"דאבל".





מתרגש מהזכייה: קובי מרימי
מתרגש מהזכייה: קובי מרימי