תקרית חריגה בנתב"ג: היום (רביעי) דווח על שלושה עשר אנשים שנפצעו באורח קל במהלך טיסה בעת שעשתה את דרכה לישראל. הפצועים נפגעו ככל הנראה ממערבולות אוויר (כיס אוויר) שהתרחשו במהלך הטיסה. הפצועים פונו לבתי החולים ברחבי הארץ.  



המטוס נחת. צילום: עופר לפלר, רשות שדות התעופה

חמישה אמבולנסים של מד"א הוזנקו בעקבות כך לנתב"ג לצורך פינוי וטיפול בנפגעים. ההודעה על הפצועים הגיעה כאמור בעוד המטוס עשה את דרכו לארץ. המטוס נחת בנתב"ג בשלום, וצוות מד"א נכנס למטוס וטיפל בפצועים. עד ראייה סיפר כי "באמצע הטיסה, התחילו מערבולות אוויר שלא ציינו והנוסעים לא הספיקו להגיע למושב ולחגור, והמטוס צנח כמה מטרים".



"כולם נכנסו לפאניקה התחילו לבכות ולהתפלל. אישה בהריון נפלה על הרצפה, אנשים עפו באוויר. טיפלו בהם במקום, היה גם רופא שבדק את כולם וכשנחתנו הגיעו כוחות סיוע ואמבולנס", הוסיף. 




חובש רפואת חירום במד"א, יששכר וייס, ופראמדיק מד"א זיו קליינברט, שניהלו את האירוע בשטח סיפרו: "הגענו למקום עם כוחות של אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ ונערכנו במקום. לאחר הנחיתה חברנו למטוס ועלינו לבצע סריקה ומיון ראשוני. סה"כ האנשים רגועים והכל התנהל כפי שאנחנו מתורגלים בשיתוף עם רשות שדות התעופה.



9 מהנוסעים שנחבלו היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלות כתוצאה מנפילה ומחבטות מהכיסאות ומדפנות המטוס. חלקם היו טיפה מבוהלים. לאחר שערכנו מיון ראשוני והגשנו להם עזרה ראשונה העלינו אותם לאמבולנסים ופינינו לבתי חולים בלינסון, אסף הרופא ותל השומר, 13 פצועים בגילאי 5 עד 60".