ל"אליטה: מלאך קרב", שיעלנו אצלנו מחר (חמישי), יש פוטנציאל להיות התגשמות חלום עבור לא מעט חובבי מדע בדיוני עתידני, פוסט־אפוקליפטי ועתיר אפקטים מיוחדים, ובייחוד עבור חובבי מאנגה יפנית. לא בכל יום זוכים לכך שהקומיקס האהוב עליכם מקבל עיבוד קולנועי על ידי שמות ענקיים כמו רוברט רודריגז ("עיר החטאים") וג'יימס קמרון ("טיטניק", "אווטאר"). רודריגז ביים, קמרון הפיק, ובעזרת תקציב המוערך ב־200 מיליון דולר, סדרת הסייברפאנק־מאנגה Gunnm, המוכרת גם בתור Battle Angel Alita, קמה לתחייה.



סדרת המאנגה של יוקיטו קישירו פורסמה לראשונה ב־1990, וכעבור כמה שנים זכתה לעיבוד באנימציה, אבל כבר 20 שנה שקמרון מתכנן להביא את סיפורה של אליטה, הסייבורגית (סייבורג – אורגניזם קיברנטי) האמיצה להוליווד. מדובר באחד הפרויקטים הללו שדובר עליהם כל כך הרבה לאורך השנים, שאף אחד כבר לא האמין שהוא באמת יקרום עור וגידים. אומרים שאחת הסיבות שלקח כל כך הרבה זמן להפיק את הסרט הייתה שקמרון חיכה שהטכנולוגיה תתפתח מספיק כדי להעניק לאליטה את האיכות הוויזואלית שעליה חלם.



עלילת הסרט מתרחשת במאה ה־26. אליטה (השחקנית רוזה סלזאר, בתוספת עיני אנימציה ממוחשבת ענקיות), שאיבדה את כל זיכרונותיה, התגלתה על ידי מדען (כריסטוף וולץ האהוב על טרנטינו) בחצר גרוטאות. המדען הרחום מבין מיד כי מאחורי המעטפת החיצונית של הסייבורג, קיימת אישה צעירה בעלת נשמה ולב רחב עם עבר יוצא דופן. הוא מנסה להגן עליה, בעוד שידידה הוגו (קייאן ג'ונסון) דווקא מנסה להעיר את זיכרונה מחייה הקודמים. כאשר סביבתה מאוימת על ידי כוחות מושחתים וקטלניים, אליטה משתמשת במומחיותה באמנות הלחימה והופכת לציידת ראשים, כדי להציל את העולם שלמדה לאהוב. עוד מככבים: מהרשלה עלי ("אור ירח", "הספר הירוק") וג'ניפר קונלי ("נפלאות התבונה").



“הפרויקט בפיתוח כבר 20 שנה, אבל מהרגע שבו רוברט ואני אמרנו ‘בואו נלך על זה’ ולחצנו ידיים, עברו רק שלוש שנים”, סיפר קמרון לאחרונה בראיון ל”אינטרטיינמנט טונייט”. “הוא יודע להתחבר לרגישות ילדית. אתה נכנס לסרט דרך עיניה של נערה צעירה, מתבגרת שרואה את העולם לראשונה, ורודריגז מסוגל לעשות את זה. יש לו ילדים משל עצמו. הוא אוהב לעשות סרטי ילדים, אך הוא גם אוהב לעשות את הצד השני של הספקטרום: סרטי אקשן מאוד קשוחים למבוגרים, אז ‘אליטה’ נמצא איפושהו באמצע. יש בו רגעים קשוחים, יש בו אקשן חזק, אבל יש לו גם לב רך ומלא פליאה”.



רוזה סלזאר. צילום: רויטרס


משקל רב על הכתפיים


ההחלטה הכי משמעותית בהפקת הסרט הייתה כמובן ליהוק השחקנית שתיכנס לנעליה של הסייבורגית האתלטית, שהיא גם רגישה וגם אמיצה ונחושה לא לתת לרוע לנצח – כיאה למודל פמיניסטי ראוי לדור חדש של נערות גיקיות חובבות מדע בדיוני. בשנים האחרונות, נקשר שמן של כמה שחקניות לפרויקט: בין היתר כוכבת סרטי האימה מייקה מונרו, הזמרת־שחקנית זנדאיה מ"ספיידרמן: השיבה הביתה" וגם בלה ת'ורן, ששיחקה לצד זנדאיה בסדרת הנעורים "שייק”. אך המפיקים מעידים שברגע שראו את רוזה סלזאר – על אף 33 שנותיה – היה ברור שהיא תהיה אליטה.



"כשרוזה נכנסה בדלת, זה היה כמו חלום שהתגשם. לפתע אתה רואה לנגד עיניך את כל מה שייחלת לו, זה היה ממש כמו קסם, אני אפילו לא מסוגל להסביר את זה", אמר רודריגז בראיון לקידום הסרט.



"ראינו את רוזה בכמה סרטים כגון 'הרץ במבוך' ו'מורדים', רק שהפעם כל כובד המשקל מונח על כתפיה בתור השחקנית הראשית", סיפר ג'ון לנדאו, שהפיק את הסרט עם קמרון. "ברגע שראינו את רוזה ידענו שהיא אליטה. היא הביאה איתה טוהר ושמחת חיים, ולא משנה כמה כוחה הפיזי רב, רוזה מעולם לא הפסיקה להציג את הצד הרחמני באליטה שהופך אותה לכה מיוחדת".