מליאת המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון אישרה הערב (רביעי) את הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל. את ההחלטה להביא לאישור המל"ג יהודה ושומרון. ההצבעה התקבלה פה אחד. 



שר החינוך ויו"ר מפלגת "הימין החדש", נפתלי בנט, אמר בתגובה כי "זהו ניצחון ענק לרפואה בישראל. טובת ישראל גברה על הפוליטיקה הקטנה של קרטל האוניברסיטאות". כידוע, הקמת הפקולטה לרפואה באריאל קודמה על ידי בנט, וקיבלה את אישורה של ועדת בדיקה חיצונית שהורכבה מגורמי מקצוע בלתי תלויים. 

בנט הוסיף: "אני שמח שמל"ג יו"ש קיבלה את ההחלטה הנכונה לטובת מדינת ישראל. ישנו מחסור חמור ברופאים וישראל, ישנו צורך בהקמת הפקולטה וישנה אוניברסיטה שמתאימה לכך. זה הדבר הנכון לאקדמיה, לעולם הרפואה ולציבור בישראל. לאורך כל הדרך, הקרטל האוניברסיטאי ניסה לעשות הכל כדי לתקוע מקלות בגלגלים ולסכל את הקמת הפקולטה כדי להימנע מדבר אחד: תחרות. ניצחנו". 

 
אוניברסיטת אריאל מסרה כי היא מברכת על החלטת מל"ג יו"ש המאפשרת את פתיחת שנה"ל הקרובה בבית הספר לרפואה באוקטובר הקרוב. פתיחת הלימודים והגדלת בי"ס בעתיד מהווה חלק משמעותי בפתרון בעיית חוסר באפשרויות הלימוד לרופאים צעירים בישראל". 

מנדלבליט. צילום: מרק ישראל סלם



במסמך שתמצת את הכרעתו של היועץ המשפטי לממשלה היום, הוסבר כי "בנסיבות העניין לאור השיקולים השונים ביחס לגורם המוסמך לקבלת ההחלטה, בא היועץ המשפטי לממשלה לכלל מסקנה כי לא ניתן לקבוע שמל"ג יו"ש אינה מוסמכת כיום לקבלת ההחלטה בעניין פתיחת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל וכי אין מניעה משפטית שתקבל החלטה בנושא".



"יחד עם זאת", הדגיש היועמ"ש, "מפאת חשיבותה של ההחלטה והשפעות הרוחב הצפויות שלה על לימודי הרפואה בישראל, ולנוכח העובדה כי סמכויותיה של מל"ג יו"ש עתידות לעבור בימים הקרובים ממש לידי מל"ג, מן הראוי כי מל"ג תקיים דיון בנושא זה".