על רקע השמועות על הצטרפותו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, למפלגת העבודה, פורסם הערב (רביעי) במהדורת "החדשות", לחישות שהוחלפו בין יו"ר המפלגה, אבי גבאי, לבין חבר הכנסת איציק שמולי, במסיבת עיתונאים שנערכה היום, יממה לאחר פרסום תוצאות הפריימריז של המפלגה.



בדברים נשמע שמולי לוחש לגבאי: "מתחילים שוב דיבורים על אהוד ברק, מסרים להעביר אותו, לא להעביר אותו". גבאי שואל אותו בתגובה: "למי הוא העביר?", ושמולי עונה: "יש על זה דיבור במפלגה". לבסוף, מבהיר לו גבאי כי הרעיון איננו חיובי לדעתו, וטוען: "כן אלה חרטטנים אלה. בסדר. אתה רואה סיבה שנעשה את זה? תגיד לי איציק, למה לנו? התאבדות קולקטיבית נעשה?". 



באותה מסיבת עיתונאים היום אמר גבאי כי "למפלגת העבודה יש את הנבחרת הטובה ביותר. תסתכלו על החדר הזה - יש בו ייצוג של החברה הישראלית. אצלנו הנשים נבחרות בכוחות עצמן. כך גם מזרחיים וצעירים, וכך גם יאיא פינק, דתי לאומי. כי אנחנו באמת הבית של כל הישראלים". 
 
"יש לנו 55 ימים, שנעבוד בהם קשה ביחד, כקבוצה, ונחזיר את הישראלים לדרך שלנו. אני משוכנע שתוצאות הבחירות ייראו אחרת לגמרי. מפלגת העבודה תהיה הפתעת הבחירות. התחייבות", הוסיף. גבאי התייחס גם למצע המדיני של המפלגה ואמר: "בנושא המדיני, האמירה ברורה. אנו מחויבים ליוזמה מדינית, שמטרתה להיפרד מהפלסטינים על בסיס עיקרון שתי מדינות לשני עמים".

הכרזת תוצאות הפריימריז. צילום: אבשלום ששוני

כזכור, השבוע התקיימו בחירות הפריימריז של העבודה, כאשר המנצח הגדול של הערב הוא שמולי, שזכה במקום הראשון בקרב מצביעי המפלגה, וישובץ במקום השלישי ברשימה לאחר יו"ר המפלגה והשריון שלו.

אחרי שמולי ניצבת סתיו שפיר (שנייה בפריימריז, רביעית במפלגה), שעקפה את יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', הממוקמת במקום השלישי. במקום הרביעי נמצא עמיר פרץ, ובמקום החמישי מרב מיכאלי. ח"כ איתן כבל נבחר למקום ה-11 בפריימריז, וברשימה הסופית של המפלגה הוא עומד במקום ה-15. יש לציין כי תוצאות אלו אינן כוללות את יו"ר המפלגה, מזכ"ל המפלגה ושריונים.