ראש ה-FBI לשעבר אנדרו מקייב חשף בראיון חדש כי הוא קיים שיחות עם סגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין על הקלטת הנשיא דונלד טראמפ במסגרת מהלך להדחתו. בראיון לתוכנית "60 דקות" של רשת CBS, מקייב  סיפר כי קיים שיחות עם רוזנשטיין על "מה לעשות" עם נשיא ארצות הברית במהלך שמונת הימים שבין פיטורי קודמו בתפקיד, ראש הבולשת לשעבר ג'יימס קומי, לבין מינוי התובע המיוחד רוברט מולר. 
"התקיימו פגישות במשרד המשפטים שבהן דנו האם אפשר לכנס את סגן הנשיא ואת רוב הקבינט על מנת להדיח את הנשיא תחת התיקון ה-25 לחוקה. הרמות הגבוהות ביותר של רשויות אכיפת החוק בארצות הברית ניסו להבין מה לעשות עם הנשיא", מקייב אמר לפי הדיווח ב-CBS.
מקייב אישר בראיון כי רוזנשטיין הציע מספר פעמים ללבוש אמצעי האזנה על גופו בפגישותיו עם טראמפ. הוא אמר כי הצעתו של רוזנשטיין הייתה רצינית וכי היא הוצעה יותר מפעם אחת. כזכור, "הניו יורק טיימס" דיווח בחודש ספטמבר כי סגן התובע הכללי הציע בחשאי למקייב להקליט את טראמפ. רוזנשטיין הכחיש אז את הדיווח. 

כזכור, רוזנשטיין המליץ בפני הנשיא לפטר את קומי, וזאת בשל הדרך שבה ניהל את חקירת שרת האימיילים הפרטי של הילרי קלינטון. אך לאחר הפיטורים במאי 2017, רוזנשטיין החליט למנות את ראש הבולשת לשעבר רוברט מולר לתובע מיוחד שיחקור את ההתערבות הרוסית בבחירות 2016.


 רוד ג'יי. רוזנשטיין. צילום: רויטרס
רוד ג'יי. רוזנשטיין. צילום: רויטרס

 

"מקייב אמר כי הוא הציע זאת יותר מפעם אחת וכי ההצעה הייתה כה רצינית שהוא לקח אותה לעורכי הדין של ה-FBI על מנת לדון בה", אמר כתב הרשת שראיין את ראש הבולשת לשעבר.  מקייב אמר עוד כי הורה על חקירת שיבוש מהלכי משפט מיד לאחר שהנשיא פיטר את קומי על מנת לתעד ולהגן על חקירת רוסיה מתוך חששו כי היא "תיעלם".



"דאגתי מאוד לשים את חקירת רוסיה על קרקע מוצקה בהחלט", אמר מקייב. "שאם אסולק במהירות, או אועבר לתפקיד אחר או אפוטר, שהתיק לא ייסגר או ייעלם בלילה ללא עקבות". מקייב פוטר מתפקידו בחודש מרץ לאחר שדוח של המבקר הכללי של משרד המשפטים חשף כי הוא שיקר לחוקרי ה-FBI על הדלפות לתקשורת.



הנשיא טראמפ הגיב לראיון וצייץ כי "מקייב מעמיד פנים שהוא מלאך כשלמעשה היה חלק מתרמית רוסיה ובובה של ג'יימס קומי המדליף. דוח המבקר הכללי עליו היה הרסני. הוא נתן פס להילרי המושחתת".