סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן, נחקר היום (חמישי) ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בחשד לביצוע עברות בתחום טוהר המידות. זאת, בהמשך לחקירה סמויה שהחלה לפני מספר חודשים. על פי החשד, הוא עשה שימוש בסמכויותיו בניגוד לחוק. החקירה של סגן השר ליצמן מתנהלת בליווי של פרקליטות מחוז ירושלים, ובאישורם של פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה.



ליצמן חשוד בשיבוש הליכי משפט, בכך שהוא פעל להשיג חוות דעות שקריות על מנת למנוע את הסגרת של מלכה לייפר, אישה חרדית שהתנהלה נגדה חקירה בחשד להתעללות חמורה בתלמידות שלה, לאוסטרליה. החשד הוא שהוא ניסה למנוע את הסגרתה בכך שפעל להשיג חוות דעות רפואיות שימנעו את הסגרתה.



מלשכתו של ליצמן נמסר כי הוא "הוזמן היום למשטרה בגין פרשה הקשורה לפניית ציבור לעזרה. הוא מסר את גרסתו המלאה וענה לכל השאלות כנדרש.   

סגן השר ליצמן סמוך ובטוח בניקיון כפיו וימשיך לסייע לכל פנייה שמגיע ללשכתו, בכפוף לחוק ולנוהל הקיים". 

כתבנו אבישי גרינצייג מוסיף כי בלשכת הראשון לציון הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, מתקיימת הערב פגישה מיוחדת בהשתתפות היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סגן שר הבריאות ליצמן ובכירי משרד המשפטים לדיון בעניין הגבלת הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח.

שאנה אהרונסון מנהלת ארגון JCW, המלווה משפטית את הנפגעות, לכאורה, של מלכה לייפר, מסרה בתגובה: "לצערנו החשדות לכאורה נגד השר ליצמן אינם מפתיעים אותנו. JCW השקיע משאבים רבים ותודות לפעילות הארגון הוכח כי לייפר איננה לוקה בנפשה כפי שטענו עורכי דינה. בשנים האחרונות נתקלנו בגורמים רבים בקהילה, שעושים הכל כדי שלייפר לא תוסגר לאוסטרליה. ארגון JCW ימשיך לעמוד לימינן של המתלוננות עד להוצאת הצדק לאור ועד להסגרתה של לייפר".

דסי ארליך, אחת מנפגעותיה של לייפר, מסרה בתגובה: "ההמתנה ארוכת השנים לעשיית צדק הייתה קשה וכואבת מאד. עם זאת חיכינו בסבלנות מתוך הבנה כי ההליך הפלילי לוקח זמן. לצערנו הגילוי כי ההמתנה נגרמה לכאורה בשל שחיתות ברמות הגבוהות ביותר גורם לנו לתחושה קשה מאוד. אנו מקוות שהגילוי יהיה צעד משמעותי ולמרות כל ניסיונות הסיכול - ההחלטה על ההסגרה תתקבל בקרוב".

ליצמן מנסה בימים אלה להביא לפתרון לשביתת הרופאים, שהוקפאה בינתיים, ומתוכננת להתקיים בבתי החולים של הדסה בירושלים. ביום שני האחרון הוא הגיע לבית החולים הדסה עין כרם ונפגש באופן אישי עם הרופאים, שם הבטיח שידאג לכך שבתוך החודשיים הקרובים ייקלטו להתמחות בהדסה הרופאים שההסכמים לקבלם לעבודה בחודשים הקרובים בוטלו.