היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי להודיע על כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו גם בתיק 2,000, העוסק בקשר בין ראש הממשלה למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, ממנו הסתייג בתחילה, כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 12.  
בתיק המדובר היו הבדלי גישות קוטביים בצוות היועץ המשפטי, שהסתייג אף הוא מהתיק הזה לאורך זמן רב. לפי הדיווח, היועץ המשפטי לממשלה שינה את עמדתו והוא נוטה לקבל את העמדה של ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, ושל פרקליט המדינה, שי ניצן, ולהגיש כתב אישום בתיק 2,000 בגין בקשת שוחד. הפרקליטות לא תסיים את העבודה עד סוף השבוע הזה, אך תאריך היעד לזימון נתניהו לשימוע הוא עד סוף החודש הזה. 

מהליכוד נמסר בתגובה: "נראה שהיועמ"ש נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר – ולפני הבחירות. בשימוע אחרי הבחירות, כשראש הממשלה יתעמת עם עדי המדינה וכשיחקרו עשרות עדים שטרם נחקרו ושמוכיחים את צדקתו, כל הטענות נגד ראש הממשלה יקרסו לחלוטין. הזוי ששוקלים להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו שבלם לבדו את החוק לסגירת ישראל היום, כשאפילו לא חוקרים 43 שרים וח"כים שקידמו את החוק וקיבלו בעדו סיקור מלטף מנוני מוזס וידיעות אחרונות".


 נוני מוזס מגיע ללהב 433, ארכיון. צילום: קוקו
נוני מוזס מגיע ללהב 433, ארכיון. צילום: קוקו


"סחר-מכר של חקיקה"

כזכור, בחדשות ערוץ 13 נחשפו בתחילת החודש תמלולים מדיונים שקיים היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט על תיקי ראש הממשלה נתניהו. לפי הדיווח, רוב בכירי הפרקליטות תמכו בהגשת כתבי אישום נגד נתניהו בפרשה 2,000.  
 
רוב בכירי הפרקליטות תמכו בהגשת כתב אישום נגד נתניהו על שוחד בתיק 2,000. פרקליט המדינה ניצן, פרקליטת מיסוי וכלכלה בן ארי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מומי לבמרגר, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עמית מררי תמכו באישום בתיק 2,000. רז נזרי, המשנה ליועמ"ש, ועמית אייסמן פרקליט מחוז חיפה, התנגדו לו. 

רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, התנגד לכתב אישום בתיק 2,000, ואמר: "אנחנו נכנסים כאן לשדה התקשורתי-פוליטי. זה שדה שלא כדאי להיכנס אליו". מנגד, יונתן תדמור, המשנה לפרקליטת מיסוי וכלכלה, אמר: "תיק 2,000 הוא תיק שוחד מובהק. נוני מוזס ונתניהו עסקו בסחר-מכר של חקיקה. יש פה הקלטות וראיות". תדמור פנה לכיוון מנדלבליט ואמר: "באיזו עילה נסגור את התיק? יש פה ראיות חדות ועניין רב לציבור. סגירת התיק תשפיע לרעה על תיק 4,000".