היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי להודיע על כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו גם בתיק 2,000, העוסק בקשר בין ראש הממשלה למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, ממנו הסתייג בתחילה. עיתונאי חברת החדשות גיא פלג התייחס הבוקר (שישי) בתוכניתו של 103FM לפרסום שהביא אמש, ציין כי להבנתו זו ההחלטה המסתמנת של היועמ"ש והזהיר כי נתניהו יכול לסיים את חייו הציבוריים בישיבה ממושכת בכלא. 

מה הכריע את הכף?

"צריך לזכור שבתיק 2,000 היועץ המשפטי לממשלה שינה את עמדתו כמה וכמה פעמים במהלך הדרך. צריך לסייג ולומר שהידיעה שלנו לא רשמית, ובמובן הזה יש אפשרות גם שהוא יעשה סיבוב פרסה, למרות שזה לא נראה כרגע. זו העמדה המסתמנת שלו, ולהבנתנו זו ההכרעה שהוא יקבל בימים הקרובים. בתיק הזה כולם מבינים שאם הוא יוגש לבית המשפט קו ההגנה של רה"מ מוצהר וברור. רה"מ ינסה לגרור לבית המשפט הרבה מאוד עיתונאים וכלי תקשורת, וינסו לקחת את התיק לאזור של יחסי עיתונאי-מקור, יחסי מו"ל-מקורות, כדי לטעון ש"התן וקח" הוא דבר שכיח ונהוג. היועמ"ש אמר שהוא לא רוצה להיכנס לשדה המוקשים הזה, אך ניצבת מולו חזית חזקה וברורה של המשטרה והפרקליטות. הגורמים האלה חושבים שההקלטות האלה מעידות על תוכנית למתן וקבלת שוחד בין ראש הממשלה לנוני מוזס". 

 
עוד הוסיף פלג: "קראנו שליברמן חושב שהתיק הזה יסתיים בהסדר. אני חייב לומר שאילו הייתי ידידו של ראש הממשלה, הייתי שואל אותו על מה הוא נלחם. בואו נלך וננתח את המצב הקיים. סביר מאוד שרה"מ ירכיב גם את הממשלה הבאה, וסביר מאוד שלא תהיה לו ממשלה אחרי שיוגש כתב אישום. כלומר, אנחנו מדברים מקסימום על שנה עד הגשת כתב אישום. לא מן הנמנע שנתניהו יצטרך לפתוח את הכיס והארנק. יש איזה שיח כאילו אם בסופו של יום האישום יעסוק רק במרמה והפרת אמונים, אז מדובר בתיק קל. צריך לזכור שדני דנקנר הלך לכלא בתיק של הפרת אמונים, וגם שלומי לחיאני ראש עיריית בת ים". 

עד כמה מצבו קשה?
"לפי מה שאנחנו מבינים, הוא יוזמן לשימוע בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. נניח ועורכי הדין שלו יעשו קסמים בשימוע והתיקים יצטמצמו, ונניח שלא יהיה שוחד אלא רק מרמה והפרת אמונים. עדיין, בסופו של יום מדובר בכתב אישום חמור שאם משווים למקרים אחרים, הוא יסיים בכלא. לכן, אני לא מבין על מה הוא נלחם? כדי להרוויח עוד כמה חודשי שלטון? אולי הוא יכול היה למלט את עצמו מהכלא בחודשים האלה. לא מדובר באדם צעיר, ואחרי קריירה ציבורית כל כך עשירה הוא בדרך לסיים את חייו הציבוריים בביקור של חודשים ארוכים, אולי שנים, באגף 10 בכלא מעשיהו. זה מה שצריך להדאיג אותו, ולא אם גנץ יעקוף אותו או לא. אני נזכר בשיחות שלי עם אהוד אולמרט אחרי שהוא זוכה בחלק מהאישומים, ואני אמרתי שיהיה עוד מעט כתב אישום בהולילנד.

"הייתי אומר לראש הממשלה שמצבו קשה מאוד מבחינה משפטית ושמה שצריך להטריד אותו זה ההליך המשפטי שהולך לצאת מהכוח אל הפועל. אילו הייתי היועץ שלו הייתי אומר לו שינסה להבטיח את הגורל המשפטי שלו. זה הדבר שצריך להטריד את מנוחתו ולא אם הוא יהיה ראש ממשלה. כשיוגש כתב אישום - ממשלה לא תהיה לו".