לאור הפעלת התחבורה הציבורית בשבת בעיר טבריה בשבוע שעבר, מפלגת העבודה תכננה ליזום פרויקט דומה של "אוטובוס השבת" לטובת הציבור החילוני והמסורתי בישראל, אך בעקבות עתירה של מפלגת ש"ס ליו"ר ועדת הבחירות, חנן מלצר, נאסר על מפלגת העבודה להפעילו. האוטובוס הראשון היה אמור לפעול כבר הערב (שישי) ומחר בראשון לציון. 

"מה שקרה בשבוע שעבר בטבריה, יקרה בערים חילוניות נוספות. זה חברתי. זה כלכלי וזה צודק. מפלגת העבודה מחויבת לקדם תחבורה ציבורית בשבת", אמרו במפלגתה העבודה לפני שהוגשה העתירה.

"זו לא התרסה נגד אף אוכלוסייה, אלא צורך חברתי. מאות אלפי אזרחים לא מוכנים לשלם אלפי שקלים על מוניות או להישאר בעוצר בבתים. הגיע הזמן לקדם תחבורה ציבורית בשבת בישראל", ציינו עוד.

האוטובוס היה אמור לצאת בשעה 20:30 מבית המפלגה ברחוב גרינבוים בראשון לציון לעבר היכל התרבות בעיר ויעבור בהמשך ליד מקומות בילוי כמו "הרובע", סינימה סיטי, יס פלנט ומדרחוב רוטשילד.

ש"ס פנתה ליו"ר ועדת הבחירות: "עבירה על חוקי הבחירות"

מפלגת ש"ס פנתה לשופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, כאמור, בתלונה נגד מפלגת העבודה בעקבות הפעלת אוטובוס השבת. בעתירה שהגישה ש"ס באמצעות עו"ד שמעון גיגי, נאמר כי בהיבט החוקי, יש במהלך זה משום מתנה אסורה הנוגדת את חוקי הבחירות. "ברי כי העמדת אוטובוס ומתן נסיעות שלא לקלפי וחזרה ממנה היא מתנה אסורה הן על פי מבחן התכלית הדומיננטית והן במבחן אובייקטיבי", נכתב בעתירה. 

בעתירה אף צרפה ש"ס את דבריהם של ראשי הציונות, כדוגמת אחד העם שאמר: "אפשר לומר בלי שום הפרזה, כי יותר משישראל שמרו את השבת, שמרה השבת אותם", וכן את דבריו של ראש העיר תל-אביב הראשון מאיר דיזינגוף: "אסור לחלל שבת בפרסיה. לכל עם ועם יש מסורת של השקפות, אמונות, מנהגים – השומרת עליו. זהו צביונו של עם הנותן לו קיום. אוי לו ליחיד ואוי לו לקיבוץ שייבדל מתוך עמו".