כידוע הייתה ליהודים ממלכה עצומה באירופה בערך לפני 1,000 שנה. זו הייתה מלכות הכוזרים. מדובר בעובדה ההיסטורית הנעלמה ביותר, תקופה שלא רוצים שתדעו עליה. תמיד יש לכך סיבות. היום הסיבה העיקרית היא שפרופ' שלמה זנד מנצל זאת כדי להוכיח לשונאינו שאין עם יהודי, ואי לכך אין לנו זכויות על מולדת העם היהודי. אני סבור שהיו כוזרים והם היו יהודים, ויותר חשוב - רובם היו בסופו של דבר יהודים בני אברהם, יצחק ויעקב שהגיעו אל הכוזרים במשך 300 שנות מלכותם והתערבבו בהם. לכן אין שאלה כלל שמולדת היהודים היא ארץ ציון העתיקה ששבנו אליה, גם אלה מאיתנו שדם כוזרים מכובד זורם באחוז מסוים מדמם. 
 
אחד הספרים החשובים שקראתי מזמן, ומאז שוב ושוב הוא “כזריה. תולדות ממלכה יהודית באירופה" מאת פרופ' אברהם פולק. זה ספר ישן בן כ־75 שנה, והוא מכיל הרבה עובדות על הכוזרים.

יש לי ידיד עולה מברית המועצות אשר הטענה שאנחנו, במיוחד האשכנזים, מצאצאי הכוזרים, מרתיחה אותו. הוא רואה בה, כדבריו, “פיגוע חבלני", בגלל העובדה שבפולמוסים נגד הציונות, גם בעיתונות ברוסיה, זו טענה שמשמשת נגדנו. מכיוון שכתבתי פעם רומן שמתרחש בכזריה (“מקום קטן עם דבי" בהוצאת מודן), הוא שולח לי הרבה מחקרים גנטיים מרתקים שמוכיחים שאין בנו דנ"א כוזרי כלל. אולי הוא צודק. אולי אנחנו לא צאצאי הכוזרים, אולי כן. הנה עוד סיבה להאמין שכן. ראו מה פולק כותב בספרו. הוא מצטט מתוך תיאורי גיאוגרפים בני הזמן ההוא, שליחי הכליף מבגדד ואחרים, שסיירו בכזריה בשנת 900 בערך. אני מצטט מעט בחופשיות מהנוסח האקדמי (עמוד 284): 


“וברצותם להמליך מלך אחרי מות מלכם מביאים אותו, ומזכירים לו את האלוהים, ומוכיחים אותו ומודיעים לו את זכויות המלך וחובותיו ואחריותו, ואת האשמה שתחול עליו אם לא יעמוד בכך או ינהג שלא כפי חובתו וישפוט שלא בצדק וביושר. כשמביאים אותו להושיבו על כיסא המלוכה ולברכו, חונק אותו נכבד כוזרי בפתיל משי עד שכמעט יוצאת נשמתו, ואז אומרים לו: ‘כמה זמן רצונך למלוך?' הוא נוקב את הזמן, ואם ימות לפני כך מוטב, ואם לאו הורגים אותו בבוא השנה הזאת".  

זה מה שגורם לי לחשוב שיש בנו הרבה מהכוזרים עד היום. האם אנחנו לא חונקים את המנהיג שלנו עד צאת נשמתו כשאנחנו ממליכים אותו? מי עוד כמונו מטיל אימת מוות על המנהיג שלו מהיום שבו הוא מתיישב על כיסאו? ואם הוא שם יותר מדי זמן, הרי אנחנו מתגייסים בכל המרץ ובלהט לחיסולו. אגב, אני ממש מתקומם על אלה שטוענים שאנשי מפלגת העבודה שכחו מה זה להיות יהודים. הם יהודים טובים מאוד. הם מחסלים את המנהיג שלהם כבר ברגע שבו הם ממליכים אותו, לא משחררים את פתיל המשי מצווארו כלל, ואפילו לא מחכים עד סוף התקופה. 

המשימה: שנאה

בכל העיתונים התפרסמו לאחרונה מודעות, ובכל הדרכים הוצבו שלטי חוצות. הם שם, בכל מקום, גם אם לא ראיתם אותם. כתוב עליהם: למערכת בחירות דרושים שונאים. אנו מחפשים אנשים בעלי כישורים ויכולות לשנוא יותר מיום ליום. מתגמל מאוד, על בסיס הצלחה. אנחנו צריכים אותך, זה הזמן להרוויח מלהט שנאתך. אצלנו תוכל להתקדם בזכות חוסר אנושיותך. ניסיון קודם בשנאה - יתרון. 

מזרחי במקום בולט

עדות המזרח משגעות את החברה. הם הצביעו בליכוד, וראשי המפלגות שוחרות השלום ושלטון החוק מכים על מצחם, לא מבינים. שוברים את הראש. בבחירות הפנימיות בליכוד הצביעו 70 אלף איש, והם מינו שמונה אשכנזים מתוך עשרה למקומות הראשונים. 

ישיבות דחופות מתקיימות עכשיו בכל המפלגות שבהן את הרכב הרשימה ממנה ראש הלהקה החכם, שנמצא לפחות בדרגת התפתחות גבוהה יותר מהמון המצביעים הנמוך יותר בסולם האבולוציוני. 

הוא מבקש: תביאו לי דחוף מומחים לעדות המזרח. שיסבירו לי מה הם רוצים. אני ממנה באופן מדעי מועמדים מזרחים לרשימה, כי כולם אמרו לי שזה מה שיפתה את המזרחים למלכודת שלי. עכשיו אני מבולבל לגמרי. 

לפרסם? לא לפרסם? 

ישיבות מערכת כאלה מתקיימות בכלי תקשורת רבים. נאמר בהן ככה: יש חומר מעניין נגד גנץ, אבל האם עלינו לפרסם זאת? זה הרי עלול לתת יתרון לנתניהו, אבל אנחנו עיתונאים וחייבים לפרסם, אז בסדר, נפרסם, ונכתוב שפרסמנו כי זו חובתנו העיתונאית, והיינו חייבים לפרסם, אבל נדגיש שלא התכוונו שזה יגרום לא להצביע לגנץ, וככה לגרום להצלחת נתניהו, וגם נדגיש שמוזר לנו עצמנו שהוספנו את ההסבר הזה, בעצם כי אנחנו עיתונאים ישרים ועיתונאים ישרים לא צריכים להבהיר מדוע הם מדווחים על עובדות ועל אמת. 

פינת השלולית

נסיכה לחברה שלה: "תשמעי מה קרה לי לפני שבוע, הייתי בשלולית, ראיתי שם צפרדע. הוא התקרב ואמר לי: 'העולם מלא באנשים בודדים שמפחדים לעשות את הצעד הראשון'. זה כל כך מצא חן בעיני, שהענקתי לו נשיקה והוא הפך לנסיך". 

ענתה החברה של הנסיכה: "תשמעי מה קרה לי לפני שבועיים, ראיתי את הסרט 'הספר הירוק', והמשפט הזה מופיע שם".

אמרה הנסיכה לחברה שלה: "תשמעי מה קרה לי לפני שלושה שבועות, גם אני ראיתי את הסרט 'הספר  הירוק'. ידעתי שהמשפט משם. לא חשוב לי מניין הצפרדע לוקח את משפט הפתיחה שלו, חשוב לי שהוא יודע איך לעשות את הצעד הראשון. חוץ מזה, בינינו, מה רע יכול להיות בצפרדע שהולך לסרטים כמו 'הספר הירוק' ועוד גונב ממנו משפטים?".