סגן הנשיא האמריקאי מייק פנס התייחס הערב (שישי) לביקור שערך במחנה ההשמדה אושוויץ מוקדם יותר, לאחר יומיים של ביקור בפולין במסגרת ועידת ורשה, שעסקה במזרח התיכון ובאיראן בפרט. בתדרוך לעיתונאים שערך במטוסו לקראת המראה לארצות הברית, השווה פנס את הרפובליקה האסלאמית לנאצים, ואמר כי ביקורו באושוויץ רק חיזק את מנחישותו להילחם בה.



בתדרוך אמר פנס כי איראן "נושפת איומי מוות תוף שהיא משתמשת באותה שנאה אנטישמית מתועבת שהובילה את הנאצים באירופה". כזכור, פנס השתתף יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנהיגי 60 מדינות נוספות, בהן גם מדינות ערביות כמו ערב הסעודית, בפסגה בוורשה שהוקדשה ליציבות במזרח התיכון. בתחילה הוועידה הייתה אמורה להתרכז באיראן בלבד, אך המארחים הפולנים שינו את ייעודה. עם זאת, מדינות חשובות רבות מהאזור והעולם, כמו טורקיה, רוסיה, סין ומנהיגות האיחוד האירופי לא הגיעו לכינוס או שלחו דרגים דיפלומטיים נמוכים.



במהלך הכינוס תקף פנס את איראן וציין כי הגיע הזמן שאירופה תפרוש מהסכם הגרעין. לדבריו, המנגנון החדש למסחר בין אירופה לאיראן הוא ניסיון לשבור את הסנקציות נגד הרפובליקה האסלאמית. "זהו צעד לא חכם, שרק יחזק את איראן ויגדיל את הפער בין אירופה לבין ארצות הברית", אמר סגן הנשיא והוסיף: "למרבה הצער, כמה מהמנהיגים האירופאים לא שיתפו עד כה פעולה בנושא איראן", עם זאת הנציגים האירופים בכנס סירבו להתייחס לאפשרות.