איום בים? שר ההגנה האיראני אמיר חאתמי חשף היום (שבת) צוללת חדשה, שעל פי דבריו היא הצוללת האיראנית הראשונה שלא מבוססת על דגמים זרים, והודיעה כי הצוללת, מדגם פאתח תיכנס לשירות מבצעי בזמן הקרוב לאחר שעברה את שלבי הניסוי. במהלך נאומו, הילל חאתמי את הצוללת החדשה, וטען כי מדובר בצוללת מתקדמת ביותר, שמסוגלת לשמש למטרות הגנה והתקפה.



שר ההגנה פירט על יכולות הצוללת, המונעת במנוע דיזל חשמלי, וטען כי יכולותיה של הצוללת מתקדמות ועומדות בשורה אחת עם צוללות מודרניות בעולם. בין השאר טען חאתמי כי הצוללת מאובזרת במערכת ניהול מלחמה, טילי שיוט ים-ים, טילי טורפדו, אמצעי לוחמה אלקטרונית ומערכות מתקדמות התקפיות והגנתיות נוספות. הוא לא התייחס האם לצוללת יכולת שיגור טילי ים-קרקע, פונקציה שנחשבת למשמעותית ביכולת גרעינית של מדינה.



זוהי לא הפעם הראשונה שאיראן חושפת כלי נשק מייצור עצמי, אם כי פעמים רבות ההבטחות בעת ההצגה לא עומדות במבחן המציאות. בחודש אוגוסט האחרון חשפה איראן מטוס קרב בייצור עצמי, אך למרות ההבטחות הרבות למטוס קרב מתקדם, מומחים ללוחמה אווירית טענו כי מדובר בגרסה משופרת בלבד למטוס ה-F-5 האמריקאי הוותיק.