ראש אמ"ן לשעבר, אלוף במילואים עמוס ידלין, צייץ הערב (שבת) תמונה משותפת שלו עם נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי, לאחר שהשניים נפגשו בוועידת מינכן לביטחון המתקיימת בימים אלה במדינה. הוא כתב: "בועידת מינכן לבטחון עם נשיא מצרים עבדל פתח אל סיסי. מחליפים זכרונות מהתקופת היותנו קולגות במודיעין הצבאי. מברך אותו על נאום מרשים בועידה  #msc2019 ועל טיפוח הקשרים האסטרטגיים בין המדינות".
מוקדם יותר היום, א-סיסי נאם בוועידה. במהלך נאומו הוא אמר כי "עצם הגיוסים שארגוני הטרור עושים ברשת מאיימים מאוד על המדינה". הוא הוסיף: "התרענו בפני העולם כבר לפני חמש שנים על כך שיש לפתח דרכי התמודדות עם השימוש בטכנולוגיות מתקדמות, כדי לגייס מחבלים ולהפיץ נרטיביים אילסמיסטים קיצוניים". לדבריו, למרות האזהרות - איש לא הקשיב. הוא הוסיף: "ראינו את השפעת ההקצנה הדתית על מדינותינו ועל אירופה. אני מוביל מהפך דתי במדינה, באמצעות שיחות עם הקבוצות הדתיות הגדולות ביותר".
בתוך כך, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מתחה ביקורת חריפה על מדיניותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הקנצלרית, שנאמה הבוקר בוועידת מינכן לביטחון שנפתחה במהלך סוף השבוע, תקפה את הנשיא האמריקאי בנוגע לצעדיו הצבאיים והכלכליים. "נסיגת ארצות הברית מסוריה מהווה סכנה", אמרה מרקל. הקנצלרית הוסיפה בדבריה בוועידה: "אני רואה את תוכנית הטילים של איראן, אני רואה את איראן בסוריה ומעל הכל אני רואה את איראן בסוריה".

"כיצד ייתכן שתעשיית הרכב הגרמנית היא איום על הביטחון הלאומי האמריקאי בזמן שב.מ.וו מייצרים הכי הרבה מכוניות בצפון קרוליינה", עקצה הקנצלרית את טראמפ, "אנחנו גאים במכוניות שלנו וכך צריך להיות, אפילו שהרבה מכוניות המייצרות בארצות הברית מיוצאות לסין".
מרקל הגנה בדבריה על החלטת מדינות אירופה להישאר בסכם הגרעים עם איראן, ממנו ארצות הברית פרשה וציינה כי מדובר בעוגן המאפשר למערב להפעיל לחץ על איראן.