סגן שר הבריאות יעקב ליצמן יידרש לחקירה במהלך השבוע במשרדי להב 433, זאת הפעם השנייה, בעקבות פרשת המורה החשודה בעבירות מין בתלמידותיה, כך נודע היום (שבת) למעריב. החשד הוא שליצמן איים על עובדים במשרד הבריאות שאם לא יסייעו למקורביו ידאג לבלום את קידומם במערכת. כזכור, ביום חמישי האחרון חשפה המשטרה שהיא ניהלה חקירה סמוייה בחצי השנה האחרונה נגד סגן השר, ובאותו היום נחקר ליצמן באזהרה בחשד שניסה ללחוץ על גורמים במערכת הבריאות להגיש חוות דעת שיימנעו את הסגרת המורה מלכה לייפר לאוסטרליה.



ליצמן חשוד בשיבוש הליכי משפט, בכך שהוא פעל להשיג חוות דעות שקריות על מנת למנוע את הסגרת של מלכה לייפר, אישה חרדית שהתנהלה נגדה חקירה בחשד להתעללות חמורה בתלמידות שלה, לאוסטרליה. החשד הוא שהוא ניסה למנוע את הסגרתה בכך שפעל להשיג חוות דעות רפואיות שימנעו את הסגרתה.



מלכה לייפר. צילום: דיילי מייל
מלכה לייפר. צילום: דיילי מייל





כזכור, בשנת 2013 הגישה אוסטרליה בקשת הסגרה נגד לייפר בעקבות האשמה שביצעה עבירות מין בתלמידותיה, ובאוגוסט 2014, לאחר שנעצרה בישראל, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לבצע את ההסגרה. אלא שבמאי 2016 הופסקו הליכי ההסגרה לאוסטרליה של לייפר נוכח עמדתו החד־משמעית של הפסיכיאטר המחוזי, שסבר כי יש לאשפזה באופן מיידי.



עם זאת, ארגון JCW, ארגון המלווה משפטית את הנפגעות טוען כי חוות הדעת שניתנה על לייפר הייתה שקרית. בין השאר היא צולמה במהלך חגיגות ל"ג בעומר בהר מירון וכשהיא מתנהלת בחיי היום יום, צילומים שלטענת הארגון שאין לה בעיה נפשית שמצדיקה מניעה של הסגרתה והעמדתה לדין.



דסי ארליך, אחת המתלוננות נגד מלכה לייפר. צילום פרטי
דסי ארליך, אחת המתלוננות נגד מלכה לייפר. צילום פרטי