אנשים רבים מוצאים את עצמם עם סכום כסף, שמצד אחד הוא סכום יפה ומצד שני הוא לא מספיק כהון התחלתי למשכנתא. אם הרווחתם 100,000 ש"ח מחתונה, מירושה או סתם מחיסכון שיושב בבנק, עדיף למנף אותם במקום לתת להם לשבת בחוסר מעש בחשבון העובר ושב בבנק, במקרה הטוב, או לבזבז אותם תוך שנה, במקרה הפחות טוב. אם אתם מאותם אנשים שמעוניינים למנף סכום של 100,000 שקלים להשקעה רווחית, אך לא מכירים את האפשרויות העומדות בפניכם, דביר רדושינסקי, מנכ"ל חברת נחלה, יעשה לכם קצת סדר.



אז מה באמת ניתן לעשות עם 100,000 ₪?

"רכישת קרקע היא הדרך היחידה כיום לשמור על הכסף ולהשאר במשחק" אומר לנו דביר. "רק השקעה בקרקע חקלאית תאפשר לשמור על אותם 100,000 שקלים שלא ימחקו וישמרו על ערך השקל גם בהמשך. חשוב להבין, תמיד אפשר להשקיע את הסכום הזה בבורסה, באחד מאפיקי החסכון וההשקעה שמציעים הבנקים או אפילו במטבע וירטואלי, אבל אין שום אפיק בטוח. אף אחד לא מתחייב לצמיחה של הכסף."  

רוצים לקבל מידע נוסף על השקעה בקרקע חקלאית? השאירו פרטים



 
מן הסתם, אנשים רבים משקיעים כדי להמשיך ולהתפתח, להרוויח עוד. לאן ניתן למנף השקעה בקרקע חקלאית? למה יכול המשקיע לצפות בעתיד?
"הכל תלוי בסבלנות ואורך הרוח של המשקיע" חורץ רדושינסקי". אם הוא יחליט למכור את הקרקע שהוא קנה אחרי 5-6 שנים, הוא יכול לצפות לתשואה של בין 60 ל-100 אחוזים, שזו לבדה תשואה מרשימה, שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר בעולם הנדל"ן. אם הוא יהיה סבלני עד שהקרקע תופשר, הוא יכול לצפות לתשואה של מאות אחוזים על ההשקעה הראשונית שלו, ומשם השמיים הם הגבול." 
כאשר הקרקע אכן הופשרה, לאן ממשיכים מכאן?
"הכוח הוא לחלוטין בידיו של המשקיע. הוא יכול לבנות דירה, בית או אפילו בניין על הקרקע, בהתאם לגודל הקרקע שהופשרה ומה שהוא רכש, או שהוא יכול למכור את הקרקע שהופשרה לאחר מס שנים וליהנות מעליית ערך השוק של קרקע פרטית בטאבו. מחירה של קרקע לאחר הפשרה נוסק בעשרות אחוזים מהמחיר ההתחלתי ויש כאן פוטנציאל לרווח נהדר. כמובן שגם בניית בית על הקרקע משתלם מאד והופך בוודאי להרבה יותר זול מלרכוש דירה במקום אחר."
"הכוח לחלוטין בידי המשקיע". צילום: Shutterstock
"הכוח לחלוטין בידי המשקיע". צילום: Shutterstock
 
בוא נדבר קצת על אפיון המשקיעים. מהו קהל יעד טוב להשקעה בקרקע חקלאית? האם נדרש ידע מוקדם בעולם ההשקעות בכלל ובקרקעות חקלאיות בפרט?
"בגדול, השקעה בקרקע חקלאית פתוחה לכל אדם, בגיל גיל ובכל סיטואציה. יתכן שאולי הייתי ממליץ על השקעה כזאת דווקא לאדם שיש לו כבר בית ואלה הם כספי השקעה נוספים, אך גם זוג צעיר, שלא רואה סיכוי להגיע להון ההתחלתי הדרוש לקניית נכס בישראל, יכול לקחת את ההשקעה הזו כדרך להתפתח, רק צריך לקחת בחשבון הרבה זמן וסבלנות." מסביר דביר. "ולגבי ידע, אני ממליץ לנסות ולהכיר קצת את האזור בו אתם מתכננים לקנות קרקע חקלאית. לקרוא קצת ולהכיר, אבל מעבר לזה, אין שום צורך בידע בנדל"ן, או בהשקעות, רק להחליט ולפעול."  

רוצים לקבל מידע נוסף על השקעה בקרקע חקלאית? השאירו פרטים