ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבקש באמצעות באי כוחו מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, לדחות על הסף עתירה של מפלגת העבודה המבקשת להוציא צו מניעה שיורה לו לחדול מלעשות שימוש בקמפיין הבחירות שלו בצה"ל ובחיילי צה"ל. בתשובה לעתירה שתברר היום (ראשון) בצהריים בפני השופט מלצר טוען נתניהו כי "יש לדחות את העתירה על הסף ולו רק מהטעם שהסעד שהעותרת מבקשת הוא סעד כוללני שיש בו איסור גורף המניח בטעות וללא כל ביסוס עובדתי ומשפטי כי כל פרסום של ראש הממשלה ושר הביטחון, שבו מוצגים חיילים או מטיבים צה"ליים בתקופת הבחירות הוא תעמולת בחירות שעלול ליצור רושם מטעה לפיו צה"ל  מזוהה עם הליכוד ".
 
נתניהו טוען באמצעות באי כוחו עו"ד אבי הלוי ועו"ד מיכאל ראבילו, כי "מדובר בפרסומים שהאופי הדומיננטי שלהם הוא חדשותי ואינפורמטיבי שמשרת אינטרסים חשובים, כמו למשל חופש הביטוי הפוליטי של המפלגות וזכות הציבור לדעת".

לדבריהם, "עמדתנו היא כי האפשרות לפיה צילום סטילס אילם המתעד רגע או חלקיק שלו וסרטון וידיאו קצרצר המתעד שניות ספורות מסיורים שראש הממשלה ושר הביטחון עורך בבסיסי צה"ל, במהלך עבודתו השוטפות והרגילה, אינם יכולים ליצור רושם מטעה בקרב אזרחי ישראל שרובם נולדו בארץ, התחנכו במוסדות המדינה הדמוקרטית, שבהם למדו אזרחות ושיעורי גדנ"ע, היו בתנועת נוער ושירתו בצה"ל, כי צה"ל מזוהה עם הליכוד".


"טענה לפיה בישראל של היום בשנת 2019 – 70 שנה לאחר יסוד המדינה – אפשר ליצור באמצעות סטילס אילם, שבו נראה ראש הממשלה ושר הביטחון מצטלם עם סלפי עם חיילי או קטע וידיאו קצרצר, שמתעד ביקור של ראש הממשלה ושר הביטחון בטקס צבאי, רושם מטעה לפיו צה"ל מזוהה עם הליכוד היא מגוחכת, וחמור מכך - היא אינה מעריכה כראוי את כושר השיפוט הביקורתי של אזרחי המדיה הבוגרים בעלי הזכות לבחור", הוסיפו באי כוחו של רה"מ.

עוד נאמר בתגובה לעתירה של מפלגת העבודה כי החלטה של המדינה שלא לאפשר לליכוד להשתמש בתמונות וקטעי וידאו שפורסמו במדיה הדיגיטלית של משרד ראש הממשלה, תלקה בחוסר סבירות קיצונית.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד גיא בוסי, דורשת מפלגת העבודה כי ראש הממשלה יחדל מלעשות שימוש בצה"ל ובחיילי צה"ל בקמפיין הבחירות  כולל ברשתות החברתיות פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ויוטיוב. לטענת מפלגת העבודה, "מדובר בשימוש כה אינטנסיבי ובולט המוביל בכח ובפועל להטעות את ציבור הבוחרים לחשוב כי צה"ל מזוהה לחלוטין עם הקמפיין של הליכוד".