היא חדה, שנונה, ורבאלית ואינטליגנטית היודעת לתת כבוד לשפה העברית ולעטר אותה בשלל דימויים ואנקדוטות מעניינות ולעולם לא תתפוס אותה בשגיאה דקדוקית או תחבירית, כמו כמה מהדיירים שלפעמים משתלחים חופשי בשפה ובעגה עממית, עושים ממנה חרבו דרבו. נרי ליבנה היא גם אחת הדמויות הבודדות שנשארה זמן די ארוך בתוכנית למרות גילה. בדרך כלל, המשתתפים המבוגרים יותר מודחים בשלבים מוקדמים. היא שרדה הדחה אחרי הדחה בזכות לשונה המושחזת ואין ספק שמבחינה אינטלקטואלית היא נמצאת בכמה רמות מעל מכל אחד אחר בבית.



אבל, במישור הבינאישי, יחסי האנוש שלה לא היוו מודל לחיקוי, וזה בלשון המעטה. היא הייתה צבועה, כאשר מצד אחד היא מתחנפת לאנשים, ומאחורי גבם מסיתה נגדם, מלגלגת עליהם ומכנה אותם בכינויים לא ראויים, בעיקר לאישה בגילה שצריכה לשמש דוגמה לחבר'ה הצעירים יותר. למשל בפרק של אתמול היא "התעלתה" על עצמה כאשר דקרה את אסף פעם אחרי פעם בלשונה הארסית. אחרי שהאח הגדול הודיע להם שבעצם אסף היה במין משימה סודית וזו הסיבה שהוא בחר כל הזמן בקבוצה הכחולה, היא חייבת הייתה להעליב אותו: "ידעתי שאתה לא כזה מטומטם". או כאשר אסף אומר לכולם שהוא לא כל כך מבין את כללי המשחק, היא שוב עוקצת אותו ושואלת אותו: "מתי בכלל הבנת?" ומלווה את המשפט הזה בצחוק מרושע כמו המכשפה מ"הקוסם מארץ עוץ".



"האח הגדול", אסף גורן. צילום מסך
"האח הגדול", אסף גורן. צילום מסך



במילים אחרות רצתה להגיד: איך אפשר מטמבל שכמוך לצפות שבכלל תבין משהו. ושוב, באופן אובססיבי הייתה חייבת להצביע על כך שאסף לא ניחן בעודף שכל, כי איך ייתכן שהוא חי כבר כמה שנים בארה"ב ועדיין לא יודע אנגלית. לרגע חשבתי לעצמי, איך היא, כאימא, הייתה מרגישה אילו היו שמים ללעג ולקלס את בנה קבל עם ועדה, אילו היה משתתף בתוכנית כזאת.



נרי שכביכול הציגה את עצמה כמשמשת דגל להאדרה נשית, וכולי הייתי אחוזת ציפייה, שקמפיין Me Too ומסריו יתנוססו כדגל בעונה הזו, כשלה כישלון חרוץ, כאשר במקום פמיניזם היא הציגה שובניזם מובהק, כשבאופן בולט היא מתחברת רק לגברים בבית ומתרחקת מהנשים, בעיקר היפות והמוצלחות מביניהן, כמו נטלי ואורלי. לא שכחנו את חיצי הרעל שהיא בזמנו השליכה לעבר אורלי, כשכינתה אותה פריחה ועוד אמירות מלבלבות למרות העבר הקשה שהאחרונה חוותה.



"האח הגדול", נטלי דדון, לירן שטראובר. צילום מסך
"האח הגדול", נטלי דדון, לירן שטראובר. צילום מסך



הרבה רוע נשפך ממנה בתקופת שהייתה בבית, הרבה חנפנות, צביעות ושקר שהיא עשתה לעצמה לא פעם, כשהיא אפילו מרכלת על חבר הכי טוב שלה בבית ומציגה אותו באור שלילי כדי לנקות את עצמה, ורגע לאחר מכן מתחבקת איתו. מלאי כדורי הפארמין נגד בחילה כבר מזמן אזל אצלי.



על כן, לא הצטערתי לרגע שהיא הודחה. אני אפילו מעדיפה על פניה את לירן שמנהל את המטבח בבית בקמצנות מעוררת פליאה וברודנות יוצאת דופן, כאילו חזרנו לתקופת הצנע.



האח הגדול, אסף גורן. צילום מסך
האח הגדול, אסף גורן. צילום מסך



אתמול היה פרק ארוך ומשעמם עם משימה שלעולם לא נגמרת. לא כל כך הבנתי את הפואנטה מאחורי משיכת המכחול הארוכה הזאת על פני שעות ארוכות של פעולות שחוזרות על עצמן שוב ושוב. גם לא יצאנו מעורנו מרוב התרגשות כאשר מוראט הלוהט מ"הכלה מאיסטנבול" הופיע במלוא תפארתו, בפני דיירים שרובם לא מכירים אותו, ולמרות שהמנחים הבטיחו לנו במשך שבוע שכניסתו תעשה מהפך בבית שלא ישאיר אותנו אדישים. מוראט בעצמו לא נראה מתלהב במיוחד. ברוב הזמן היה נבוך מכול ההמולה מסביבו, ולא היה מאושר ממנו כאשר סוף סוף שוחרר מכלוב הזהב ונפרד לשלום.



רגע אחד אמיתי ועצוב באמצע מסיבת ריקודים ויין ביום האהבה, נרשם כאשר ויקי נכנסה לחדר האח ואמרה שהיא שונאת חגיגות ושבמשך שנים היא לא הלכה לאירועים כי איך ייתכן שהיא תשמח בעוד בנה איננו כבר בחיים.



ואם לא שמתם לב, הדייר היחידי שנרי כינתה אותו "סתום בלחץ", היה היחידי ששם לב שבזמן שכולם חוגגים ורוקדים, ויקי יושבת לבדה עצובה והוא ניגש אליה לשאול אם הכול בסדר. אני מעדיפה את הרגישות וטוב הלב של אסף, על כל החוכמה והשנינות של נרי.



"האח הגדול", ברקאי הרדל (מוראט). צילום מסך
"האח הגדול", ברקאי הרדל (מוראט). צילום מסך