ראש ממשלת פולין, מתיאוש מורבייצקי, ביטל את הגעתו לוועידת וישגראד שאמורה להתקיים ביום שלישי הקרוב בישראל, ובמקומו יגיע שר החוץ הפולני. שגרירות פולין בישראל אישרה את הדברים. ג'וני דניאלס, המקורב לראש ממשלת פולין מורבייצקי, אומר למעריב בשיחת טלפון מוורשה: "לא מדובר במשבר עמוק ביחסים בין ישראל לפולין אולם בהחלט יש פה סוג של מחאה בעקבות הדברים שיוחסו לראש הממשלה נתניהו. פולין לא שוברת את הכלים ביחסים עם ישראל. ההתרשמות שלי היא שכולם מנסים לנשום עמוק ומקווים שהעניין הזה יחלוף כי לשני הצדדים יש אינטרסים משותפים ארוכי טווח". עוד אמר כי ראש ממשלת פולין לא רצה להיקלע לתוך מערכת הבחירות בישראל ולכן הוחלט ששר החוץ הפולני יעמוד בראש המשלחת. בפולין חששו שביקורו של מורבייצקי בעת הזאת בישראל יעמוד במוקד מחלוקת פוליטית על רקע מערכת הבחירות בישראל, בין היתר בעקבות הציוצים של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ושבארץ יערכו הפגנות נגדו.

אי הגעתו של מורבייצקי מגיעה על רקע המשבר הקטן שפרץ בסוף השבוע בין המדינות בגלל משפט קצר שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים לקראת שובו מ"ועידת החזית האנטי־איראנית" שהתכנסה בוורשה בסוף השבוע. לשאלת עיתונאים מה דעתו על החוק הפולני בתצורתו הנוכחית, המאפשר לתבוע אזרחית מי שיטען כי הפולנים היו אחראים לרצח יהודים בשואה, השיב כי פולנים אכן שיתפו פעולה עם הנאצים בשואה וכי לא ידוע לו שמישהו נתבע בשל אמירה כזו.
זה הספיק כדי להרתיח את הצמרת הפולנית. לאחר פרסום הדברים אמר נשיא פולין אנדז'יי דודה כי אם אכן נתניהו אמר שהפולנים סייעו לנאצים בזמן השואה, יש לבטל את פסגת מדינות וישגראד שאמורה להתקיים מחר בישראל. "ישראל אינה מקום טוב לקיים בו את הוועידה במצב הזה", כתב בטוויטר.

בוועידה אמורים להשתתף גם מנהיגי הונגריה, צ'כיה וסלובקיה. משרד החוץ הפולני זימן לשיחה את שגרירת ישראל במדינה אנה אזרי, ודרש כי נתניהו יספק הסברים לדברים. לא חלפו כמה שעות ובלשכת נתניהו מיהרו להבהיר בהודעה באנגלית, רגע לפני כניסת השבת, כי ראש הממשלה "התייחס לפעולותיהם של פולנים, אך לא של העם הפולני או הממשלה הפולנית". עוד הוסיפה הלשכה כי הדברים שפורסמו בתקשורת היו שגויים וכי הם תוקנו. לשכת ראש הממשלה הפולני יישרה קו ואמרה כי היא מקבלת את הבהרת נתניהו שלפיה מדובר ב"סילוף תקשורתי" וכי לפי שעה הוועידה צפויה להתקיים כמתוכנן, אם כי באווירה פחות חמה מכפי שתוכנן בראשונה. 
 
הדי התקרית הגיעו גם לוועידת הביטחון הבינלאומית במינכן. שר החוץ הפולני יאצק צ'פוטוביץ' אמר ל"מעריב": "חבל שזה קרה. זה לא היה במקום. אי אפשר להסכים להצגת הפולנים כמבצעי השואה".
 
לתקרית הצטרפה גם תקלה טכנית כשמטוסו של נתניהו התכונן להמראה לישראל ביום חמישי בערב, אולם הרכב שתפקידו לגרור את המטוס לכיוון מסלול ההמראה פגע באחד מגלגליו של המטוס וגרם להשבתתו. פמליית ראש הממשלה וכל העיתונאים שהתלוו אליו נדרשו לרדת מהמטוס בשעת לילה מאוחרת וללון לילה נוסף בבירת פולין. במהלך הלילה שלחה אל־על מטוס חלופי והפמליה המריאה לכיוון ישראל ונחתה כשעתיים לפני כניסת השבת.