יאיר לפיד יציג מחר את רשימת המפלגה של "יש עתיד" כאשר כעת מסתמן כי היא נטולת דתיים בעשירייה הראשונה. ח"כ אלעזר שטרן, ממפלגת "יש עתיד" התראיין היום (ראשון) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והגיב על הרשימה הצפויה - "יותר חשוב המצע, העקרונות והערכים", וגם הסביר מדוע תקועים מאמצי האיחוד במרכז-שמאל בין גנץ ללפיד: "מקווה שהם לא יהיו תקועים ויניבו פירות. כרגע יש סוגיות של בירור עמדות, אני מקווה שזה יסתדר". 



בירור עמדות זו הטכניקה למשוך זמן עד שיבררו מי ראשון
"אני לא חושב שזאת השאלה, גם אם כן אני חושב ששלושה אנשים חייבים להיכנס לחדר כשטובת המדינה לנגד עיניהם והם יאיר לפיד, גבי אשכנזי ובני גנץ".



נניח ששילוב כזה יקרה, זה דוחק אותך לשוליים ולסוף הרשימה
"מבחינתי אני יכול להידחק אל מחוץ לכנסת. אם האיחוד הזה הוא הדבר הנכון אין לי בעיה לא להיות בכנסת. אני לא חושב שאף אחד לפני הנאום של בני יקפיץ אותו למעל 20 מנדטים. יש בחברה הישראלית דברים שטובי הסוקרים מתקשים לסקר אותם. איחוד ואחדות מפיחים רוח אך דורשים תיאום עמדות. אני מאמין שאנחנו לא יכולים לחתום הסכם עם מישהו שלא רוצה להוסיף את ערך השוויון לחוק הלאום".



הפתרון הקלאסי לזה הוא לתת חופש הצבעה.
"יש יותר מידי סוגיות עקרוניות שאי אפשר לתת בהם חופש הצבעה. גם ביש עתיד אנחנו מתכנסים ומחליטים על אופי המפלגה. בחוק הלאום מבחינתי לא נכון שיהיה חופש הצבעה".



אנחנו מזהים אצל לפיד סימני מצוקה. הוא כנראה מאוד רוצה לחזק את התחום הביטחוני אצלו.
"אני לא חושב שיש סימן לפאניקה, כולנו מכירים את יש עתיד ואיך היא עובדת. אני בטוח שיאיר לפיד יציג רשימה מעולה. שואלים אותי לאן נדחקו הדתיים ביש עתיד. אני עונה שיש לבדוק את המצע של יש עתיד. למפלגות יש מצע וגם אנשים ללכת אחריהם. מה שחשוב בעיני אלו הערכים".



נותרת האדם האחרון שמדבר על מצע בישראל.
"כששאלתי למה אין לליכוד מצע ענו לי שזאת כדי שלא יבדקו אותם אחר כך".