אתר הקריפטו הישראלי CoinMama נפרץ ופרטיהם של 450 אלף לקוחות נגנבו, כך נמסר במהלך סוף השבוע מהחברה המפעילה אותו. "האתר CoinMama מאפשר לרכוש מטבעות דיגטליים, המוכר ביניהם הוא הביטקווין אך מלבדו יש עוד מאות מטבעות אחרים. האתר מאפשר לרכוש את אותן מטבעות באמצעות כרטיסי אשראי. הלקוח מזדהה ויכול להמיר שקלים לביטקויין ולהשתמש בו", הסביר רם לוי, מנכ"ל חברת הסייבר 'קונפידנס' ומזכיר מיזם הסייבר הלאומי של ראש הממשלה לשעבר, בראיון ב-103FM. הבכיר התייחס לאירוע, במסגרתו פרטיהם של קרוב לחצי מיליון לקוחות הועלו לדארקנט: "אתרים כאלה הופכים יותר ויותר פופולריים, מפני שמדובר במסלול עוקף למערכת הבנקאית". 
לדבריו, המערכת הבנקאים מבוססת על כך שאם אני רוצה להוציא כסף אז הבנק מתווך בינינו. "במטבעות הדיגיטליים אין מתווך. יומן העסקאות, אותו מקום שמחזיק את העברת הכספים הוא מבוזר וכל אחד יכול לראות אותו וזה מוריד את הצורך בתיווך", הסביר בשיחה עם ענת דוידוב, "זה חוסך את התיווך וזה יהיה הרבה יותר מהיר. כשאני רוצה להעביר מיליון דולר לארצות הברית אז תאלץ להזדהות ולעמוד בחוקים המקומיים נגד הלבנת הון. כאן אני מבצע את העברה תוך דקות, תלוי בסוג המטבע ובמהירות הרשת".

לוי ציין כי "אחת הבעיות היא, שברגע שהכסף עבר קשה להחזיר אותו בחזרה. זו פעולה שהיא כמעט בלתי הפיכה". הוא הסביר: "במערכת הבנקאית קיימת אפשרות להחזיר את הכסף, אם הוכחנו שפרצו לחשבון כך שהבנק ערב לכסף שלנו. כל אחד יכול לפתוח ארנק ואם גנבו את הכסף לארנק שאף אחד לא מכיר אז קשה יותר לזהות את הגנבים". הוא ציין כי "זו גם הסיבה שחלק מהגנבים משתמשים בטכנולוגיה הזאת - זו אגב הסיבה שאיראן פיתחה מטבע שכזה על מנת לעקוף את הסנקציות האמריקאיות. אי אפשר לעשות סנקציות על מטבע קריפטוגרפי".
האם יש סיכוי שיבצעו במידע הזה שימושים כמו שימוש בפרטים אישיים או חשבונות בנק?
"לא נגנבו פרטים פיננסיים או פרטי כרטיסי אשראי. מדובר על מידע משנת 2017 שנגנב יחד עם המון חברות מלבדנו, רובן לא ישראליות. הנזק ב- CoinMama היה מאוד מצומצם, כל הלקוחות עודכנו ועושים את הצעדים כדי לצמצם את הנזקים".
זה לא אמור להיות יותר מאובטח מאתרים אחרים או בנקים בגלל שזה קצת כמו כסף על הקרח?
"מה שקובע את רמת האבטחה זה עד כמה הארגון שמחזיק את המידע בנה אבטחה נכונה. אי אפשר להסיק שאם בנק אחד מאובטח גם אחר יהיה מאובטח באותה מידה. אנחנו כן יכולים לצפות שהחברות עושות את הכי טוב שהם יכולות".