מפלגת הליכוד הגישה הערב (ראשון) תלונה ליועץ המשפטי הממשלה, בדרישה לחקור את בני גנץ ורוני אלשיך, זאת בעקבות הפרסום לפיו "המימד החמישי", החברה שבראשה עמד לפני שפשטה את הרגל, קיבלה מיליונים מהמשטרה ללא מכרז.
במכתב ששלחו נכתב: "על פי הפרסום משטרת ישראל השקיעה בשנת 2017 מיליוני שקלים במיזם משותף עם החברה אשר הציעה מערכת בינה מלאכותית לצרכי מודיעין שבראשה עמד הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר מפלגת חוסן לישראל בהווה מר בני גנץ. לא למותר לציין כי עם יועצי החברה נמנו מפכ"ל המשטרה לשעבר, דודי כהן, ובנצי סאו, שהיה ממלא מקום המפכ"ל ואחד המשקיעים המרכזיים בה היה המיליארדר הרוסי ויקטור וקסלברג, שהיה בין האישים שעליהם הטיל ממשל טראמפ עיצומים, בעקבות הרעלת המרגל הרוסי ובתו בבריטניה".
"למותר לציין כי התקשרות בהיקף גדול שכזה בפטור ממכרז הינה דבר חריג שבחריגים ואמורה להתקיים רק בנסיבות מיוחדות. ואולם במקרה דנן נראה כי כלל לא התקיימו נסיבות חריגות שכאלה שכן קיימות לא מעט חברות המציעות שירותים מתחרים (ואף מוצלחים בהרבה) לשירותים שהציעה הממד החמישי באותה עת, וחרף כך משום מה בחרה משטרת ישראל בראשותו של מר אלשיך לבצע את ההתקשרות הנ"ל ללא עריכת מכרז. זאת ועוד כלל לא ברור מדוע בחרו הצדדים עד היום להסתיר את דבר נסיבות ההתקשרות בפני הציבור, אם כי נדמה שהתשובה לכך היא ברורה".

כזכור, חברת "המימד החמישי" נסגרה בדצמבר האחרון בקול ענות חלושה. בן כספית כתב בטור שלו: ראשיה, וביניהם גנץ, טענו שהעובדה שהקרן של וקסלברג הוכנסה לרשימת הסנקציות של הממשל האמריקאי (באשר לקשריה עם המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב), היא שגרמה לקשיים שהובילו לסגירת החברה. במציאות, אין לטענה הזו אחיזה כלשהי. החברה נסגרה בגלל הניהול. האשמה מוטלת על שניים: המנכ"ל כהן ומי שנתן לו גיבוי גורף עד הסוף, גנץ.
 
קיימת מחלוקת באשר למוצר שפיתחה החברה. יש הטוענים שלא היה שם מוצר אמיתי. שזו הייתה פסאדה שלא החזיקה מים. רבים יותר סבורים שהמוצר היה אמיתי ובעל פוטנציאל גדול, אבל החברה כשלה בשיווקו ובאסטרטגיית הניסיון להחדירו לשוק. מאגר ה"כוכבים" שהוצבו בראשה (תומר פרש מזמן, גם בן־ברק לא היה פעיל באחרונה) סייע לה לגייס ממשקיעים שונים כמעט רבע מיליארד שקל. היא שרפה את הסכום האדיר הזה מבלי למכור את המוצר אפילו בדולר אחד. אפס מכירות, אבל הרבה רעש וצלצולים. 
 
העדויות על תפקודו של גנץ במהלך התקופה שבה היה יו"ר המימד החמישי יכולות למלא ספר, והן מדאיגות מאוד. היעדר מנהיגות כלשהי, היעדר יוזמה, רפיון כללי, רופסות מושלמת. בנוסף, על פי העדויות התמסר גנץ לאורח החיים הבזבזני והראוותני שסיגלו לעצמם מנהיגי החברה. טיסות במחלקות יוקרה, לינה במלונות פאר, שריפה מואצת של כספי המשקיעים וכל זה כשאין מכירות בכלל. אכול ושתה, כי מחר סוגרים את הבאסטה.