עשרות מזכירי סניפי מפלגת העבודה, פורום ראשי הראשיות הדרוזיות והצ’רקסיות והשייח מואפק טריף פנו היום (ראשון) בקריאה נרגשת ליו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, לשריין את נציג הדרוזים והמיעוטים במקום העשירי ברשימה לכנסת ה-21. ח"כ סאלח סעד שנבחר ביום שלישי האחרון בבחירות המקדימות במפלגת העבודה כנציג הדרוזים והמיעוטים משוריין במקום ה-17 שנחשב לפחות ריאלי. על רקע המאבק בחוק הלאום מצאו לנכון עשרות מזכירי סניפי מפלגת העבודה וכל ראשי המגזר הדרוזי לדרוש את שריונו של ח"כ סאלח סעד במקום ה-10 ברשימת המפלגה לכנסת.



 "אנו המועמדים ברשימה לכנסת מטעם המחוז הערבי והמחוז הדרוזי  פונים אליך יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, בבקשה לשקול בחיוב קידום המועמד שנבחר למקום ה 17 המיועד למיעוטים, ח"כ סאלח סעד, למשבצת ה-10 ברשימת  מפלגת העבודה. ו/או לחלופין מבקשים ממך שבמקרה וויתרת על השריונים המיועדים ליו"ר לקדם את כל הרשימה קדימה וזאת כפי שנהגה יו"ר המפלגה דאז ח"כ שלי יחימוביץ' בבחירות 2012".



"המחוז הערבי והדרוזי במפלגת העבודה כוח אלקטורלי משמעותי ביותר למפלגת העבודה. היעדר נציג מטעם המגזר הזה יהווה פגיעה חמורה ביותר באינטרס המפלגה והמגזר. שני המחוזות האלו הצביעו בבחירות האחרונות בערך 25,000 מצביעים למפלגת העבודה המחוז הערבי והדרוזי מגלים נאמנות אין קץ למדינה ולמפלגה ומרגע שנחקק חוק הלאום הגזעני והמפלה את המיעוטים והופך אותם לאזרחים סוג ב' אנו תולים תקווה במפלגת העבודה ונציגנו ברשימת העבודה לכנסת, ח"כ סאלח סעד, שתפעלו לביטול או לתיקון החוק. ביחד עם מפלגות אחרות שהתחייבו לתיקון חוק הלאום" - כותבים התומכים בסאלח סעד ומדגישים כי ח"כ סעד ייצג את המיעוטים בתקופה קצרה על הצד הטוב ביותר ואנו מבקשים לתת לו את האפשרות להמשיך בעשייה הרבה שהוא התחיל בה.



עוד מדגישים הפונים כי למעט מפלגה אחת, מרצ, המפלגות דחקו את נציגי המיעוטים למקומות לא ריאליים ברשימות. "זהו צו השעה, לחבר ולהדק את הקשר עם המיעוטים ולמקם את נציג המיעוטים בקדמת הרשימה לכנסת ה-21", כתבו.