האם האפקט של בני גנץ מתחיל להתפוגג? ארבעה ימים לפני סגירת הרשימות לכנסת, פרסמו הערב (ראשון) שלושת הערוצים סקרי מנדטים מעודכנים, ולפחות בשניים מהם נרשמת ירידה קלה בתמיכה בחוסן לישראל של בני גנץ, ועלייה למפלגת העבודה, שחוזרת באותם סקרים לספרות כפולות. בשלושת הסקרים נראה כי לימין יש יותר סיכוי להרכיב ממשלה, אם כי ריצה משותפת של לפיד וגנץ עשויה להפוך אותם לסיעה הגדולה ביותר.



בסקר של חדשות 12, הליכוד שומר על ההובלה עם 30 מנדטים. חוסן לישראל יורדת ל-18 ויש עתיד מקבלת 12 מנדטים. מפלגת העבודה, בשבוע שאחרי הפריימריז, עולה ל-10. יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים, כמו הימין החדש ותע"ל של אחמד טיבי. ש"ס שומרת על כוחה מהכנסת הנוכחית, עם שישה מנדטים, כולנו, מרצ והרשימה המשותפת מקבלות 5 ואילו הבית היהודי-האיחוד הלאומי, כולנו וישראל ביתנו מקבלות 4 מנדטים. בסקר נבדקה אפשרות של איחוד בין חוסן לישראל ליש עתיד, ורשימה כזו מקבלת 32 מנדטים, אחד יותר מהליכוד.



גם בסקר של כאן מפלגתו של גנץ נחלשת. היא מקבלת 20 מנדטים, לעומת 30 של הליכוד. מפלגת העבודה מתרוממת עם עשרה מנדטים, כמו יש עתיד של יאיר לפיד.הימין החדש מקבלת 8 מנדטים, הרשימה המשותפת 6, כמו תע"ל ויהדות התורה. רשימה המאוחדת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי מקבלת חמישה מנדטים, כמו ש"ס, מרצ וישראל ביתנו. כולנו עוברת בקושי את אוחז החסימה עם ארבעה מנדטים.



בסקר של חדשות 13, הליכוד מקבל 32 מנדטים, ואילו חוס לישראל ממשיכה להרשים עם 24. יש עתיד מקבלת עשרה מנדטים, אחד יותר מהימין החדש. הרשימה המשותפת מקבלת שבעה מנדטים, אחד יותר מתע"ל וש"ס. מפלגת העבודה ממשיכה לדשדש עם חמישה מנדטים בלבד, כמו האיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי. כולנו, מרצ וישראל ביתנו מתסכלות על אחוז החסימה מהצד הנכון, אבל רק בקושי, ומקבלות 4 מנדטים כל אחת. גם בחדשות 13 בדקו מה יקרה אם גנץ ולפיד ירוצו ביחד, ובמקרה הזה השלם עולה על סכום חלקיו - 36 מנדטים לעומת 32 לליכוד.